To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Określenie nowych rodzajów działalności Ostatnim etapem planowania na szczeblu centrali jest opracowanie planów nowych rodzajów działalności. Na podstawie planów poszczególnych SJB można oszacować przyszły poziom sprzedaży oraz poziom zysków. W praktyce oczekiwania zarządu są często wyższe niż istniejące możliwości. Jeżeli wystąpi luka między sprzedażą prognozowaną na podstawie dotychczasowego tempa rozwoju banku a pożądaną z punktu widzenia interesów instytucji finansowej, konieczne będzie rozwinięcie nowych rodzajów działalności (rys. 13).
Rys. 13. Luka w planowaniu strategicznym
Zarząd ma do wyboru trzy strategie:
rozwój intensywny
rozwój integracyjny
dywersyfikację.
Z punktu widzenia rynku finansowego najbardziej przydatne będą strategie rozwoju intensywnego i dywersyfikacji. Można je stosować, gdy na przykład bank poszczególne rodzaje działalności (kredytową, lokacyjną, rachunki itp.) traktuje jako SJB. Ansoff zbudował macierz obrazującą cztery następujące opcje: penetrację rynku, rozwój rynku, rozwój produktu oraz dywersyfikację. Macierz opiera się na dwóch kryteriach — produkcie i rynku (rys. 14).
Trzy z opcji są zaliczane do rozwoju intensywnego, polegającego na zwiększeniu intensywności eksploatacji już istniejących SJB. W ramach tej strategii zarząd ma do wyboru następujące opcje szczegółowe:
• Penetracja rynku polega na poszukiwaniu możliwości sprzedaży większej liczby usług na dotychczasowych segmentach rynku. Celem jest wzmocnienie pozycji instytucji finansowej na istniejących rynkach. Powinna być brana pod uwagę w przypadku zagrożenia wielkości udziału w rynku. Powinno się również określić segmenty, na których instytucja chce się skoncentrować, a z których wycofać. Istnieją różne sposoby realizacji tej opcji.
Po pierwsze można oferować swoje usługi większej liczbie klientów, np. studentom, osobom o wysokich dochodach, osobom prawnym, które bank chciałby obsługiwać. Można w różny sposób dotrzeć do tych grup,
ZALICZENIE: Istota usług finansowych
Segmentacja rynku usług finansowych
Polityka cenowa usług finansowych
Dobra materialne i niematerialne Kryterium podziału klientów Synchromarketing Popyt nadmierny
Negatywny
Pozytywny Planowanie marketingowe
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)