Okno produktu Ansoffa. okno produktu/rynku Ansoffa - ukazuje możliwości wzrostu organizacji przy zastosowaniu czterech strategii: penetracji rynku, rozwoju rynku, rozwoju produktu, dywersyfikacji; określa relacje zachodzące między rynkiem a produktem. penetracja rynku - takie działania firmy, które zapewniają coraz pełniejsze wykorzystanie warunków i możliwości, jakie istnieją w sferze dotychczas obsługiwanej - stosuje się gdy nasz rynek jest względnie stabilny, a produkty znajdują się w wyższych fazach cyklu życia rozwój rynku - wejście z obecnie sprzedawanym produktem na nowy rynek, oferta może być skierowana na inny rynek, ku innym odbiorcom, lub przedstawiona na innym terenie rozwój produktu - tworzenie z punktu widzenia nabywcy nowego wyrobu i oferowanie go na tym samym rynku, z punktu widzenia producenta jest to udoskonalenia już istniejącego produktu, np. oferowanie nowych modeli, odmian, wersji wyrobów etc. dywersyfikacja - oznacza najogólniej wchodzenie przez firmę na nowe rynki zbytu z nowymi produktami, może ona być: koncentryczna (oferowanie nowych, choć zbliżonych produktów nowej grupie nabywców), horyzontalna (utrzymanie dotychczasowych klientów i zaoferowanie im nowego produktu), konglomeratowa (rozszerzenie oferty poprzez zaproponowanie nowych produktów - wiąże się niekiedy z zaprzestaniem produkcji starych wyrobów)
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)