Obliczenia średniego ruchu dobowego

Nasza ocena:

5
Pobrań: 532
Wyświetleń: 3059
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Obliczenia średniego ruchu dobowego - strona 1 Obliczenia średniego ruchu dobowego - strona 2 Obliczenia średniego ruchu dobowego - strona 3

Fragment notatki:




...godnie z przeprowadzonymi badaniami, które tylko potwierdziły moje obserwacje na drodze którą przejeżdżam 2-3 razy na dobę, możemy zaobserwować silne nasilenie ruchu pojazdów osobowych jak również lekkich samochodów ciężarowych w godzinach rannych i popołudniowych. Wynika to z przeprowadzenia badania w miejscu usytuowanym przy rondzie, które jest trasa pozwalająca na dojazd małej strefy przemysłowej Siemianowic Śl. jak również do centrum miasta, gdzie jest najwięcej umiejscowionych wszelkiego rodzaju przedsiębiorstw, od piekarni poprzez sklepikarzy po ciężki przemysł jak przeróbka metali i segregacja śmieci czy zakład komunalny. Zauważalny jest także spory ruch autobusów, gdyż jest to główna trasa przelotowa łącząca Katowice z Piekarami, Bytomiem, Czeladzą i Sosnowcem.
Ruch wieczorno- nocny głównie opiera się na samochodach osobowych i autobusach ze względu na usytuowanie lokali mieszkalnych jak i dość znanego klubu 80-tka....


...W okresie roboczym tj. poniedziałek-piątek na badanym odcinku drogi spotykamy lekkie samochody ciężarowe, samochody specjalne jak również samochody ciężarowe z przyczepą. Droga ta jest ograniczona przejazdem pod mostem z jednej strony tak więc samochody dojeżdżjące do posesji w przeciwnym kierunku do badanego na pewno muszą zawrócić i przejechać tę trasę w drodze powrotnej. W dniach roboczych nasila się także ruch autobusów jak również samochodów osobowych i mikrobusów.
W dniach weekendowych tj : sobota-niedziela obniża się ilość lekkich samochodów osobowych jak również ciężarowych wszelkich kategorii. Ruch samochodów osobowych nie jest znacząco niższy....


POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA
WYDZIAŁ BUDOWNICTWA
Sprawozdanie nr 1
„Budownictwo komunikacyjne”
ćwiczenia terenowe
Temat: Obliczenia średniego ruchu dobowego
oraz kategorii ruchu w przekroju drogi
Wykonała: Jolanta Przykuta
rok II, sem. 4, gr. II
rok akad. 2011/2012
Data złożenia:
Ocena:
Częstochowa, lipiec 2012 r.
1.OPIS MIEJSCA OBSERWACJI
Źródło : www.google.pl
Źródło : www.google.pl
Odcinek pomiarowy znajduje się na drodze miejskiej usytuowanej przed nowo wybudowanym rondem w Siemianowicach Śl. Droga ta jest główną nitka prowadzącą do centrum miasta od strony Katowic i Chorzowa w stronę Czeladzi i Piekar Śląskich. Przejeżdża tędy cały tranzyt do przedsiębiorstw przemysłowych jak również większość taboru autobusowego łączącego Siemianowice Śl. Z Miastami ościennymi. Ponadto jest to droga prowadząca do pobliskiego Wojewódzkiego Parku Chorzowskiego gdzie ludzie spędzają wolny czas. Przy drodze tej znajdują się : hurtownia budowlana, piekarnia, stacja benzynowa oraz zespół szkół ponadgimnazjalny jak również jeden z głównych przystanków autobusowych w Siemianowicach Śl. W roku 2009 oddano do użytku rondo z kulami, duma Siemianowic Śl. Która udrożniła ruch w tej okolicy, zamontowano także światła dla pieszych które obecnie nie działają
Rys. 1. Rondo z kulami przy Pl.Skargi. Strzałka wskazuje miejsce punku pomiarowego.
Rys.2 Pl. Skargi
2. OPIS ZMIENNOŚCI CHARAKTERU W RUCHU W CYKLU DOBOWYM
Zgodnie z przeprowadzonymi badaniami, które tylko potwierdziły moje obserwacje na drodze którą przejeżdżam 2-3 razy na dobę, możemy zaobserwować silne nasilenie ruchu pojazdów osobowych jak również lekkich samochodów ciężarowych w godzinach rannych i popołudniowych. Wynika to z przeprowadzenia badania w miejscu usytuowanym przy rondzie, które jest trasa pozwalająca na dojazd małej strefy przemysłowej Siemianowic Śl. jak również do centrum miasta, gdzie jest najw

(…)

… wszystkich samochodów
9. OKREŚLENIE KATEGORII RUCHU
L = (N1*r1+N2*r2+N3*r3) * f
L = (135×0,109+51×1,245+443×0,594) × 0,45
L=153,608
Kategoria ruchu KR3
gdzie:
L - liczba osi obliczeniowych na dobę na obliczeniowy pas ruchu,
N1 - średni dobowy ruch samochodów ciężarowych bez przyczep w przekroju drogi, w połowie okresu eksploatacji,
N2 - średni dobowy ruch pojazdów członowych (samochodów ciężarowych z przyczepami i ciągników siodłowych z naczepami) w przekroju drogi, w połowie okresu eksploatacji,
N3 - średni dobowy ruch autobusów w przekroju drogi, w połowie okresu eksploatacji,
f - współczynnik obliczeniowego pasa ruchu określony zgodnie z tabelą a,
r1, r2, r3 - współczynniki przeliczeniowe na osie obliczeniowe określone zgodnie z tabelą b.
Tabela a
Liczba pasów ruchu w obu kierunkach
Współczynnik obliczeniowego…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz