To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Nawierzchnie szynowe. Torowisko w tunelu kolejowym może być wykonane podobnie jak na szlaku otwartym, ale musi być zbudowane jako nawierzchnia typu ciężkiego. Najpierw formujemy trwale (skalne lub betonowe) podłoże ze spadkami i kanałami odwadniającymi (rys. 4.20). Jako podsypkę używamy tylko dobrej jakości tłucznia. Szyny typu ciężkiego układamy na podkładkach amortyzacyjnych, stosując połączenia bezstykowe (spawane), aby zminimalizować hałas i polepszyć komfort łagodnej jazdy. W celu maksymalnego wyeliminowania zapylenia szyny metra są. układane na podkładach wtopionych w podłoże betonowe (rys. 4.21). W tunelach metra są zwykle montowane trzy szyny, przy czym dodatkowa z nich służy do zasilania pojazdów motorowych w energię elektryczną. Nawierzchnia metra jest też przystosowana do systematycznego sprzątania, najczęściej strumieniami wody.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)