Marketing wymaga: 1. Stosowania określonych technik i sposobów zbierania informacji o towarze, rynku, stosunku klienta do towaru; 2. Stosowania technik analitycznych, które służą do oceny informacji o klienteli i rynku; 3. Konieczność stosowania odpowiednich technik i sposobów oddziaływania przedsiębiorstwa na rynek i klientelę.
Typowe grupy czynności działań marketingowych: 1. Analiza rynku czyli studia nad rozmiarami rynku, lokalizacją i jego cechami; 2. Analiza sprzedaży, trendy sprzedaży, kanały dystrybucji, rentowność sprzedaży; 3. Analiza szczegółowa konsumentów- postawy, reakcje, preferencje; 4. Badanie reklamy, jak reklamować, jak zapewnić racjonalność decyzji w reklamie, jakie formy reklamy stosować.
Marketing obejmuje nastepujące fazy działalności: dokładna analiza otoczenia; identyfikacja celów strategicznych poprzez dokładne rozeznanie cech klienteli (płeć, wiek, dochód, stan rodzinny, pochodzenie, wykształcenie, zawód); segmentacja rynku; formułowanie marketingu mix - obejmuje on 4 elementy (produkt, miejsce, promocja, cena).
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)