Nauczanie - technika zabawa na hasło

Nasza ocena:

3
Pobrań: 21
Wyświetleń: 665
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Nauczanie - technika zabawa na hasło - strona 1 Nauczanie - technika zabawa na hasło - strona 2 Nauczanie - technika zabawa na hasło - strona 3

Fragment notatki:

Sobiera_ska. Notatka składa się z 5 stron.
TECHNIKA ZABAWA NA HASŁO (klasa III) Metoda przydatna podczas organizacji różnorodnych uroczystości szkolnych z udziałem rodziców.
Rozwija umiejętności: samodzielnego zdobywania wiedzy, współdziałania i wzajemnej pomocy, mówienia, słuchania, argumentowania i dyskutowania. TEMAT Andrzejki w naszej klasie Materiały Rebusy dla każdego ucznia (Załącznik nr 1)
Kartoniki z nazwami wróżb, karteczki z nazwami zawodów, przedmioty symbolizujące różne zawody, opisy wróżb
Rekwizyty do dekoracji sali
Ciasteczka, napoje (np. soki),talerzyki, kubeczki Świece, miski z wodą, lampka
Magnetofon i płyty z muzyką taneczną
Przebieg Uczniowie indywidualnie rozwiązują rebusy  o następujących hasłach:     klucz, wosk, buty, wróżby, miska, woda,... Głośne odczytanie haseł, ustalenie, z czym kojarzy się uczniom zgromadzone słownictwo.
Nauczyciel mówi ( przykład wypowiedzi - przygotowanie do dalszego  działania): Ze względu na Wasze umiejętności organizacyjne, którymi się wielokrotnie wykazaliście, proponuję nową formę pracy, a mianowicie ”Zabawę na hasło”. Dzisiaj tym hasłem jest Zabawa andrzejkowa w naszej klasie. Zanim przystąpicie do pracy, proponuję, abyście podzielili się na 4 zespoły. Każdy z zespołów będzie miał inne zadanie, dokonajcie więc samooceny swoich umiejętności. Dla ułatwienia  podjęcia decyzji dodam, iż:  w zespole I mile widziane będą osoby, które chętnie wykonają dekorację sali zgodną z tematem naszego święta;  zespół II ma  przygotować poczęstunek, a więc najlepiej gdyby do wykonania tego zadania zgłosili się „mistrzowie kuchni”;  zespół III to znawcy muzyki rozrywkowej i wodzireje;  zespól IV to osoby znające andrzejkowe wróżby i osoby posiadające dar odczytywania znaczenia różnych symboli. Przed podjęciem decyzji chwilę się zastanówcie. Pamiętajcie, by w każdym zespole znalazło się przynajmniej 5 osób. Uczniowie samodzielnie podejmują decyzję, w którym zespole będą pracować  (nauczyciel może pomóc  niezdecydowanym).
Podanie czasu (30 minut) na wykonanie zadania.
Rozejście się zespołów do wyznaczonych stanowisk: zespół I zostaje w sali lekcyjnej, natomiast pozostałe  przechodzą pod opieką rodziców do innych pomieszczeń w szkole, gdzie znajdują się materiały  potrzebne do wykonania zadania.
Po upływie wyznaczonego czasu (30 minut) zespoły wracają do sali z wykonanym zadaniem.
Następuje prezentacja wykonanych zadań: zespół I - dekoracja sali zespół II - przeprowadza andrzejkowe zabawy  zespół III - po wróżbach proponuje słodki poczęstunek zespól IV - zabawa taneczna połączona ze słuchaniem muzyki
 
Opis proponowanych wróżb

(…)

… zabawy wyjmują spod serwety przedmioty symbolizujące różne zawody (np. nożyczki - fryzjer, samochód - kierowca, książka - pisarz,...).
Wróżba z butami
Prowadzący wróżby dzielą swoich kolegów na dwie grupy: grupę chłopców i grupę dziewcząt. Następnie ustawiają po jednym  buciku, jeden za drugim. Czyj but pierwszy przekroczy próg, ta osoba pierwsza wyjdzie za mąż, ożeni się.
Wróżba z kręglem
Dzieci…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz