MOŻLIWOŚĆ WYBORU STRATEGII PRZEDSIĘBIORSTWA RYS.16
Strategia penetracji z tym samym produktem zostajemy na rynku tzn. firma musi wyeliminować konkurencję aby działać, znaleźć nowych klientów na rynku. Bardzo trudna strategia
Strategia rozwoju rynku naturalny wzrost zakresu działania, nie zawsze się to udaje, wchodzimy na nowe rynki i potrzeby klientów mogą być inne niż się firmie wydaje. Trzeba przedtem przeanalizować rynek.
Strategia rozwoju produktu zostajemy na tym samym rynku, ale oferujemy szerszą gamę produktów, działamy na rzecz zwiększenia pozycji rynkowej
Strategia dywersyfikacja produktowo-rynkowa rozszerzając rynek jednocześnie rozwijamy produkt. Bardzo trudna strategia.
Strategia rezygnacji z produktu wycofać się w sposób odpowiedni
Strategia rezygnacji z rynku Strategia likwidacji firmy bardzo głęboki kryzys, działanie zakrojone na dłuższy okres, zwykle poszukujemy innych możliwości rozwoju.
STRONA 58
Dywersyfikacja pionowa połączenie sąsiadujących ze sobą łańcuchów wytwarzania
Dywersyfikacja pozioma rozszerzenie działalności o inne obszary działania
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)