To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Wykład III
Motywacja a uczenie się
Czynniki indywidualne wpływające na motywację:
a) Komponent wartości – dlaczego wykonuję to zdanie
b) Komponent oczekiwań – czy jestem wstanie wykonać to zadanie
c) Komponent afektywny – jakie uczucie wzbudza we mnie to zadanie
Komponent wartości:
a) Teoria celu
b) Motywacja do działania
c) Dlaczego nie osiągnęliśmy zamierzonego celu
Cele:
a) Sprawnościowe:
Motywy wewnętrzne
Nastawienie na nauczanie się tak dużo jak to jest możliwe aby sprawność,
Mistrzostwo, doskonałość nie zależnie od osiągnięć innych;
Błąd odbierany jest jako instrument wspomagający uczenie się
b) Wykonaniowe:
Motywacja zewnętrzna
Ukierunkowanie na współzawodnictwo, chce osiągnąć w danym zadaniu
więcej niż inni
Błąd odbierany jest jako porażka
Komponent oczekiwań:
a) Przekonanie jednostki na temat kontroli
Umiejscowienie kontroli:
Percepcja jednostki dotycząca tego kto lub co jest odpowiedzialny za
wydarzenia w moim życiu
Uwarunkowania kontroli:
Osoba zewnątrz sterowna:
Ma niewielką kontrolę nad losem
Nie dostrzega związku przyczynowo-skutkowego
Osoba wewnątrz sterowna:
Mocna trzyma los w swoich rękach
Rozumie, że nagroda i działanie są ze sobą powiązane
Magdalena Kolber:
Syndrom wyuczonej bezradności - nie ma się kontroli nad skutkami zdarzeń, wraz z upływem
czasu poprzez ciągłe porażki nie jest wstanie kontrować skutków wydarzeń wpływających na
życie.
Przekonania na temat własnej skuteczności stanowi indywidualną ocenę tego czy posiada się
specyficzne umiejętności potrzebne do wykonania określonego zadania.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)