Jak motywować uczniów do nauki

Nasza ocena:

5
Pobrań: 147
Wyświetleń: 2653
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Jak motywować uczniów do nauki - strona 1

Fragment notatki:

docx.

Notatka w formie referatu na temat: Jak zmotywować uczniów do nauki?, zawiera takie informacje, jak: polimotywacyjność działań ludzkich, teoria redukcji popędu, pobudzenie emocjonalne i jego wpływ na zachowanie, potrzeby jako źródło motywacji, humanistyczna teoria motywacji, badania Lewina, niezgodność poznawcza, samoocena własnych działań, metody wspierające wiarę w siebie, motywowanie za pomocą zachęt zewnętrznych, metody pobudzania motywacji do nauki.

Notatka z przedmiotu Psychologia umożliwi uzupełnienie i usystematyzowanie wiadomości. Ponadto notatka pozwoli na przygotowanie sie do ćwiczeń i egzaminu.


(…)

… we mnie założony wynik lub założone działanie.
Komponent wartości - dlaczego chcę wykonać to zadanie ?
Cele motywują ludzi, dostarczają też informacji na temat zdolności (informację czerpiemy z doświadczenia sukcesu lub porażki).
Cele sprawnościowe - uczenie się aby osiągnąć sprawność, mistrzostwo.
Cele wykonaniowe - nastawienie na zdobycie wyższych osiągnięć niż inni.
Motywacja wewnętrzna - dla siebie samego, mistrzostwo.
Motywacja zewnętrzna - wynika z zdarzeń zewnętrznych ((poszukiwanie nagród lub unikanie kary).
Kiedy powstaje motywacja zewnętrzna i wewnętrzna Zewnętrznych nagród możemy używać na dwa sposoby;
a/ do sterowania,
b/ do informowania .
Ad.a. Nagroda sterująca połączona z dużą kontrolą - motywacja zewnętrzna.
Ad.b. Nagroda informująca - motywacja wewnętrzna.
Otrzymywanie nagród sterujących osłabia motywację wewnętrzną , informowanie o oczekiwaniach , wyzwania, informacja ją wspiera.
Nastawienie na sprawność , motywacja wewnętrzna sprawia, że uczniowie stosują strategie elaboracji i organizowania .
Nastawienie wykonaniowe, motywacja zewnętrzna,uczniowie koncentrują się na powtarzaniu, szukają ułatwień i szybkich zysków
Stawianie celów a motywacja
Wpływ celów na motywację zależy od;
Specyfiki celu…
… i dostarczają natychmiastowej informacji zwrotnej ; wzbogacaj nauczanie elementami gier, stawiaj zróżnicowane, integralne i istotne zadania Wychodź naprzeciw uczniowskiej potrzebie włączania - pracy z kolegami tak aby uczyli się współpracy.
Dostosuj środki dydaktyczne do zainteresowań.
Wzbogacaj tradycyjne czynności dydaktyczne elementami symulacji i fantastyki.
W dydaktyce łącz elementy praktyczne…
….
Zewnątrzsterowność - to co mnie spotyka nie zależy ode mnie, to los .
Najgorszym przejawem jest wyuczona bezradność (osoba nauczyła się, że nie ma kontroli nad skutkami zdarzeń). Bardzo trudny do odwrócenia proces . Nawet korekcyjne doświadczenie sukcesu nie do końca likwiduje postawę, ponowne cofanie się do poprzednich doświadczeń w przypadku trudności, kłopot ze skupianiem się na sposobach rozwiązania zadania…

potrzeba samoakceptacji osiągnięć kompetencji niezależności szacunku pełnego wykorzystania możliwości Humanistyczna teoria motywacji
Motywacja nie tylko muszę, ale chcę .
Poszczególne potrzeby stanowią wiązki, które mogą być inaczej zaspokajane. Wszystkie potrzeby muszą być zaspokajane w sytuacji deprawacji potrzeb najważniejsze są te najniższe.
Napięcia związane są z deprawacją potrzeb.
Procesy poznawcze…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz