To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Mosty z dźwigarami stalowymi i drewnianymi pomostami klejonymi
Pomosty z drewna klejonego są stosowane przede wszystkim w połączeniu z dźwigarami z drewna klejonego. Tym niemniej występują sytuacje, szczególnie przy modernizacji i rehabilitacji mostów o dźwigarach stalowych, kiedy łączy się te dwa materiały. Propozycję takiego rozwiązania przedstawiono na rys. 6.164 [179]. Przypomina ono połączenie prefabrykowanej płyty betonowej z blachownicą. Stalowy trzpień jest przyspawany do górnego pasa blachownicy. W panelach drewnianych wykonano otwory, w których mieszczą się wymienione łączniki zespolenia. Należy zauważyć, że otwory te są wycinane przed wykonaniem impregnacji drewnianych paneli. Otwory są następnie wypełniane rzadką zaprawą z żywic epoksydowych, która ma dodatkowo własności samopoziomujące. Pełną wytrzymałość osiąga wypełniacz po trzech dniach, przy czym tempo zależy od temperatury, w której dojrzewa. Zapobiega on wyrywaniu stalowego łącznika z wypełniacza i odrywaniu od pasa blachownicy, a także zespala pomost drewniany z dźwigarem stalowym.
Wyniki badań laboratoryjnych potwierdzają oczekiwaną efektywność opisanego rodzaju połączenia w przypadku obciążeń statycznych i pracujących na odrywanie. Jednak dopiero zastosowanie go na obiektach rzeczywistych pokaże realną wartość rozwiązania. Szczególnie ważne będzie określenie „odpowiedzi" na oddziaływania dynamiczne i w konsekwencji ocena trwałości. Należy zaznaczyć, że autorom książki nie udało się znaleźć obiektu mostowego zbudowanego z wykorzystaniem tej technologii.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)