Mosty belkowe typu bloc glued - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 707
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Mosty belkowe typu bloc glued - wykład - strona 1 Mosty belkowe typu bloc glued - wykład - strona 2 Mosty belkowe typu bloc glued - wykład - strona 3

Fragment notatki:

Mosty belkowe typu bloc glued
Ten typ mostu jest w zasadzie rozwinięciem idei pomostów klejonych, z natury rzeczy układanych na dźwigarach i/lub poprzecznicach i podłużnicach. Aby unik­nąć takiej dość skomplikowanej struktury zaproponowano konstrukcję typu „bloc--glued", w której nie ma fizycznego rozdzielenia dźwigarów od pomostu. W latach 1989 w 1990 wybudowano pierwszy w Niemczech i najprawdopodobniej na świe­cie most tego typu w miejscowości Reichenbach (rys. 6.35) [73]. Jest to obiekt za­krzywiony w planie i w pionie przeznaczony dla ruchu pieszego i rowerowego. Jego całkowita długo*, wym si 204 m i przebiega on nad rzeką Fih oraz nad drogą koło­wą i linią kolejową.
Na przekrój poprzeczny składa się 6 belek o szerokości 160 -s- 240 mm. Klejo­ne były one za pomocą kleju rezorycynowego o zdolności do wypełniania pustych przestrzeni. Poszczególne warstwy pomostu były sklejane w poziomie. Podczas pro­cesu klejenia utrzymywano nacisk (ciśnienie) za pomocą gwoździ. Naprężenie ści­skające wynosiło 5 N/mm2 zgodnie z rekomendacjami EM PA ze Stuttgartu (Niem­cy) [300]. Nawierzchnia na obiekcie została wykonana z asfaltu.
Kształtowanie konstrukcji typu „bloc-glued" musi uwzględniać także aspekty estetyczne i ekonomiczne. Wskazane jest takie dobieranie koloru kleju, żeby nie odróżniał się od koloru drewna. Z kolei ze względu na koszt wykonania należy stosować inne (tańsze kleje) w dźwigarach wewnętrznych tj. nie narażo­nych na działanie czynników atmosferycznych oraz droższe w dźwigarach ze­wnętrznych.
Inne rozwiązania to kładka dla pieszych i rowerzystów w Uttenreuth w Niem­czech (rys. 6.36) [73]. Jej długość wynosi 37 m, a szerokość użytkowa jest rów­na 2,5 m.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz