Mosty ramownicowe typu blocglued - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 21
Wyświetleń: 1015
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Mosty ramownicowe typu blocglued - wykład  - strona 1 Mosty ramownicowe typu blocglued - wykład  - strona 2 Mosty ramownicowe typu blocglued - wykład  - strona 3

Fragment notatki:

Mosty ramownicowe typu blocglued
Kładka dla pieszych i rowerzystów w pobliżu Rheinfelden w Niemczech
Kładka dla pieszych i rowerzystów nad autostradą w pobliżu Rheinfelden w Schwarz­waldzie w Niemczech (rys. 6.60) [74] została oddana do użytku w 2000 roku. Kład­kę wybudowano na terenach sejsmicznych. Zastosowano w niej konstrukcję typu ...biock-glued" pełniącą jednocześnie rolę klasycznego pomostu i dźwigara. Można go nazwać krępą belką teową lub wysoką płytą. Ma ona kształt teowy o zmiennej wysokości od 0,94 do 1,54 m. Składa się z belek o szerokości 300 mm sklejonych ze sobą w pionie.
Konstrukcja nośna jest trójprzęsłowa z nachylonymi słupami. Podpory położo­ne są równolegle do autostrady. Rozpiętość całkowita wynosi około 63 m (14,85 + + 30,3 + 14,85), a jej szerokość użytkowa jest równa 2,6 m (rys. 6.61 i 6.62).
Zmienny przekrój poprzeczny rygla ramy uzyskano sklejając go podłużnie z dwóch części. Jedna jest belką o stałej wysokości na długości mostu, a druga ma wysokość zmienną.
Podstawowym problemem jest wykonanie „bloku" o szerokości 1,6 m. Dwa ze­wnętrzne dźwigary tworzące „blok" pomostu sklejono za pomocą kleju rezorycyno­wego. Natomiast dźwigary wewnętrzne klejono przy użyciu kleju rezorycyno-fenolo-formaldehydowego. Wszystkie dźwigary po­łączono ze sobą za pomocą kleju rezorycy-nowego. Poszczególne dźwigary były wyko­nywane poprzez ułożenie jednego na drugim krawędziaków przy zachowaniu odpowied­niej odległości między sobą i ściągnięciu ich za pomocą konwencjonalnych narzędzi sto­larskich. Następnie podgrzano belki do tem­peratury 23°C i wprowadzono w szczeliny od­powiedni klej. Po związaniu kleju zdjęto wszystkie narzędzia „ściągające" dźwigary.
Dwie pochylone podpory pośrednie podpierają centrycznie pomost. Mają one grubość 300 mm, a ich szerokość zmienia się od 140 cm przy podparciu pomostu do 80 cm przy fundamencie.
Na rys. 6.63 przedstawiono dwie pro­pozycje systemu odwodnienia mostu oraz pokazano nawierzchnię. Zrealizowano pomysł pokazany po lewej stronie tego ry­sunku. Ze względu na stały spadek podłużny kładki woda odprowadzana jest w spo­sób grawitacyjny środkiem pomostu, a następnie na jego końcach wyprowadzana na zewnątrz.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz