To tylko jedna z 5 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Mosty ramownicowe typu blocglued
Kładka dla pieszych i rowerzystów w pobliżu Rheinfelden w Niemczech
Kładka dla pieszych i rowerzystów nad autostradą w pobliżu Rheinfelden w Schwarzwaldzie w Niemczech (rys. 6.60) [74] została oddana do użytku w 2000 roku. Kładkę wybudowano na terenach sejsmicznych. Zastosowano w niej konstrukcję typu ...biock-glued" pełniącą jednocześnie rolę klasycznego pomostu i dźwigara. Można go nazwać krępą belką teową lub wysoką płytą. Ma ona kształt teowy o zmiennej wysokości od 0,94 do 1,54 m. Składa się z belek o szerokości 300 mm sklejonych ze sobą w pionie.
Konstrukcja nośna jest trójprzęsłowa z nachylonymi słupami. Podpory położone są równolegle do autostrady. Rozpiętość całkowita wynosi około 63 m (14,85 + + 30,3 + 14,85), a jej szerokość użytkowa jest równa 2,6 m (rys. 6.61 i 6.62).
Zmienny przekrój poprzeczny rygla ramy uzyskano sklejając go podłużnie z dwóch części. Jedna jest belką o stałej wysokości na długości mostu, a druga ma wysokość zmienną.
Podstawowym problemem jest wykonanie „bloku" o szerokości 1,6 m. Dwa zewnętrzne dźwigary tworzące „blok" pomostu sklejono za pomocą kleju rezorycynowego. Natomiast dźwigary wewnętrzne klejono przy użyciu kleju rezorycyno-fenolo-formaldehydowego. Wszystkie dźwigary połączono ze sobą za pomocą kleju rezorycy-nowego. Poszczególne dźwigary były wykonywane poprzez ułożenie jednego na drugim krawędziaków przy zachowaniu odpowiedniej odległości między sobą i ściągnięciu ich za pomocą konwencjonalnych narzędzi stolarskich. Następnie podgrzano belki do temperatury 23°C i wprowadzono w szczeliny odpowiedni klej. Po związaniu kleju zdjęto wszystkie narzędzia „ściągające" dźwigary.
Dwie pochylone podpory pośrednie podpierają centrycznie pomost. Mają one grubość 300 mm, a ich szerokość zmienia się od 140 cm przy podparciu pomostu do 80 cm przy fundamencie.
Na rys. 6.63 przedstawiono dwie propozycje systemu odwodnienia mostu oraz pokazano nawierzchnię. Zrealizowano pomysł pokazany po lewej stronie tego rysunku. Ze względu na stały spadek podłużny kładki woda odprowadzana jest w sposób grawitacyjny środkiem pomostu, a następnie na jego końcach wyprowadzana na zewnątrz.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)