To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Most Midoribashi w prefekturze Nagano w Japonii
Drogowy most Midoribashi jest położony w ciągu drogi leśnej. Jest to dwuprzegubowa konstrukcja ramowa o całkowitej długości równej 30 m, podzielonej na trzy przęsła 9 + 12 + 9 m (rys. 6.59). Całkowita szerokość obejmująca jezdnię dwupasmową i chodnik wynosi 9,2 m [118].
Konstrukcję nośną tworzą trzy ramy. Między ryglami ram umiejscowiono jeszcze dodatkowo podłużnice. Cały układ podłużny stężono poprzccznicami w przęśle środkowym i za pomocą skratowań w przęsłach skrajnych oraz na podporach. Wszystkie wymienione elementy konstrukcyjne wykonano z drewna klejonego. Rygle ram i podłużnice wykonano z belek o wymiarach 280 x 1100 mm. Mają one po trzy styki montażowe na długości, wykonane z blach stalowych wstawionych w belki i połączone śrubami sprężającymi. Za pomocą kątowników połączono także płytę pomostu oraz poprzecznice i wsporniki chodników z dźwigarami.
W celu usztywnienia konstrukcji nośnej i zapewnienia współpracy między poszczególnymi elementami stężono ją w poprzek za pomocą prętów sprężających a lnicy 32 mm. Pręty te prowadzono wywierconymi przez poprzecznice.
Most został zaprojektowany na obciążenie równomiernie rozłożone na długości 6 m o wartości 9,8 kN/m2 oraz na obciążenie równomiernie rozłożone na całej długości mostu o wartości 3,43 kN/m2. Obciążenie to w pełnej wartości było żone na szerokości 5,5 m, a na pozostałej szerokości zredukowano jego •ść o połowę. Przewidywana intensywność ruchu ma wynosić 3000 pojazdów na dobę.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)