Most Midoribashi w prefekturze Nagano w Japonii - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 56
Wyświetleń: 385
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Most Midoribashi w prefekturze Nagano w Japonii - wykład - strona 1 Most Midoribashi w prefekturze Nagano w Japonii - wykład - strona 2 Most Midoribashi w prefekturze Nagano w Japonii - wykład - strona 3

Fragment notatki:

Most Midoribashi w prefekturze Nagano w Japonii
Drogowy most Midoribashi jest położony w ciągu drogi leśnej. Jest to dwuprzegubowa konstrukcja ramowa o całkowitej długości równej 30 m, podzielonej na trzy przęsła 9 + 12 + 9 m (rys. 6.59). Całkowita szerokość obejmująca jezdnię dwu­pasmową i chodnik wynosi 9,2 m [118].
Konstrukcję nośną tworzą trzy ramy. Między ryglami ram umiejscowiono jesz­cze dodatkowo podłużnice. Cały układ podłużny stężono poprzccznicami w przę­śle środkowym i za pomocą skratowań w przęsłach skrajnych oraz na podporach. Wszystkie wymienione elementy konstrukcyjne wykonano z drewna klejonego. Rygle ram i podłużnice wykonano z belek o wymiarach 280 x 1100 mm. Mają one po trzy styki montażowe na długości, wykonane z blach stalowych wstawionych w belki i połączone śrubami sprężającymi. Za pomocą kątowników połączono tak­że płytę pomostu oraz poprzecznice i wsporniki chodników z dźwigarami.
W celu usztywnienia konstrukcji nośnej i zapewnienia współpracy między po­szczególnymi elementami stężono ją w poprzek za pomocą prętów sprężających a lnicy 32 mm. Pręty te prowadzono wywierconymi przez poprzecznice.
Most został zaprojektowany na obciążenie równomiernie rozłożone na długo­ści 6 m o wartości 9,8 kN/m2 oraz na obciążenie równomiernie rozłożone na całej długości mostu o wartości 3,43 kN/m2. Obciążenie to w pełnej wartości było żone na szerokości 5,5 m, a na pozostałej szerokości zredukowano jego •ść o połowę. Przewidywana intensywność ruchu ma wynosić 3000 pojazdów na dobę.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz