Monitorowanie osiągnięć wczesnoszkolnych - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 14
Wyświetleń: 504
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Monitorowanie osiągnięć wczesnoszkolnych - omówienie - strona 1

Fragment notatki:

MONITOROWANIE OSIAGNIEĆ SZKOLNYCH JAKO METODA DOSKONALENA EDUKACJI
*ŚLEDZENIE ZMIAN PEWNYCH WIELKOSCI
*osiagnięcia szkolne- poziom wykonania istotnych edukacyjnie zadań(cele programu kształcenia0
*monitorowanie-przedmiotem oceny nie jest uczeń ale różne elementy systemu szkolnego odpowiedzialne za to czeo uczeń się nauczył (program, metody kształcenia,struktury organizcyjne)
*monitorowanie-wyniki uczniów sa sumowane i analizowane w wiekszej grupie(klasa,szkoła,gmina)
*monitoring
*Program Miedzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów -badanie kompetencji uczniów 15-letnich w trzech obszarach(rozumienie tekstu,myslenie matematyczne,myślenie naukowe)
*czytanie ze zrozumieniem-wykorzystywanie umiejetności czytania w zyciu codziennym:
-wyszukiwanie informacji
-interpretowanie
-refleksja i ocena
*zadania stosowane w testach PISA na myślenie matematyczne
-odtwarzanie wiedzy
-powiązanie róznych umiejetności matematycznych w celu rozwijania okreslonego problemu
-myslenie w kategoriach matematyki, formułownie ogólnych twierdzeń
*myslenie naukowe-wykorzystywanie wiedzy o charakterze naukowym do wskazyw. Problemów oraz formuł. Wniosków opartych na obserwacjach empirycznych dotyczacych przyrody oraz zmian zachodzacych w niej na skutek działań człowieka.
WNIOSKI:
-wyniki zalezne bardzo od pochodzenia, statusu materialnego(gospodarstwo domowe-gazety,ksiazki,teatr,internet)
-polski system sprzyja segregacji
-zróznicowane wyposazenie szkól,kadra, inne programy,
-duże zróznicowanie poziomu szkół w Polsce
problemy naczania w Polsc:brak stymulowania rozwoju uczniów najzdolniejszych, problemy z samodzielnym , twórczym mysśleniem,problemy z myśleniem abstrakcyjnym
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz