Edukacja elementarna - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 63
Wyświetleń: 791
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Edukacja elementarna - omówienie - strona 1

Fragment notatki:

EDUKACJA ELEMENTARNA CD.
Od 1998r National Curriculum-krajowy program nauczania, zawiera:
-deklarację celów edukacyjnych
-definicje głównych obowiazkowych etapów kształcenia
-szczegółowe programy nauczania
-poziomy osiagnięc *cele: deklaracja celów edukacyjnych,
przygotowanie do mozliwości, obowiazków,doswiadczeń dorosłego zycie
*4 obowiazkowe etapy kształcenia
*programy nauczania sa podstawa pracy nauczyciela, normują treści i oczekiwane osiagniecia w 4 centralnych przedm(ang,mat,przyroda,?) i 8 podstaw +religia
*poziomy osiagnięć
-definiowanie ich w oderwaniu od wieku dzieci
-najwazmniejsze jest uchwycenie postepu w osiagnieciach szkolnych
-10 poziomów osiagnięć uczniów w zakresie posczeg. przedmiotów (mierzony za pomoca testów)
Zmiany 2000r.
*programy szkolne
-obejmuje proces uczenia się ,doswiadczenia, które każda szkoła planuje dla swoich uczniów
*program krajowy
-jest istotnym składnikiem programu szkonego
#Edukacja wpływa na wartośc społeczeństwa i odzwierciedla je określa jakim chcemy być społeczeństwem.edukacja to droga do równości szans,zdrowej i sprawiedliwej demokracji, produktywnej gospodarki,trałego rozwoju .Zaangażowanie jednostek, rodziców,pracowników i obywateli w zmiany społeczne, ekonomiczne i kulturowe
Dwa głowne cele edukacji:
*program szkolny ma umozliwiać wszystkim uczniom uczenie się i osiaganie wyników
*ma promowac duchowy moralny, społeczny i kulturowy rozwój do mozliw.,obowiazk. I doświadczeń życiowych
#zasadnicze umiejetości uczenia się:czytanie,liczenie,technologia i komunikwanie się ,umiejetności fizyczne
#umiejetnosci podstawowe:
-przetwarzanie inf
-rozumowanie
-twórcze myslenie
-ocenianie
-zarzadzanie pieniędzmi
#idealny absolwent-dobrze poinformowany i opiekuńczy obywatel liberalnego społeczeństwa demokratycznego. Swojw przedsiebiorczośc i niezalezność umysłową wykorzystuje do budowania wspólnoty narodowej. Szanuje róznice kultur i przekonań , świadomy problemów ponadnarodowych i globalnych, rozumie główne osiagniecia ludzkie w różnych dziedzinach
1967 pod wpływem plawdenizmu wprowadzono zmiany:
-w archtekturze szkoły-plan otwarty
-zintegrowany dzień-odejscie od podziału klasowo0lekcyjnego
-zindywidualizowanie pracy z dziećmi
-programowanie pracy w grupach
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz