To tylko jedna z 13 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Modele dystrybucji międzynarodowej Tradycyjny: Umieszczanie w kraju goszczącym magazynów. Magazyn centralny w kraju macierzystym. Jeżeli obsługujemy kraje zagraniczne, to z magazynu macierzystego produkty trafiają do magazynów krajowych, a stamtąd do klienta. Koszty transportu stosunkowo niskie – duże dostawy, tańsze środki transportu Infrastruktura magazynowa, koszty utrzymywania zapasów wysokie Ewentualne opłaty celne nie od ceny rynkowej, ale od wewnętrznych cen rozliczeniowych, bez narzucenia marży, ewentualne opłaty od niższej wartości. Tranzytowy: Magazyny krajowe nie pełnią funkcji stricte magazynowania, wysyłki są jedynie przeładowywane i przekazywane finalnym odbiorcom. Filie krajowe w krajach goszczących- przyjmowanie zamówień itp., Model tranzytowy dlatego, że w krajach goszczących jednostki magazynowe pełnią funkcję przeładowania (następuje tranzyt) Niższe koszty magazynowania- zamrożenia kapitałowego Regionalny: Nasze rynki zbytu podzielone na regiony. W poszczególnych regionach umiejscowione nasze centra dystrybucyjne W ramach regionów buduje się regionalne magazyny, z reguły jest tak, że mamy filie, ale we filiach krajowych nie ma magazynów jest jeden np. na region. kanały przepływów informacyjnych, finansowych nie pokrywają się z tymi przepływami materiałów. Dobrym rozwiązaniem jest jeśli są zlokalizowane w strefach wolnego handlu, wolnocłowych, opłata w momencie opuszczania strefy. Bezpośredni: W poszczególnych krajach goszczących Istnieją filie, ale nie zajmują się w ogóle przesyłanym towarem, przyjmują zamówienia, zbierają informacje itp. Natomiast towary są wysyłane bezpośrednio z kraju macierzystego z centralnego magazynu, brak punktów przeładunkowych, towar trafia bezpośrednio do finalnego odbiorcy. Relatywnie niskie koszty infrastruktury magazynowej Najwyższe koszty transportu ♥ Zasada odroczenia w logistyce mówi o tym, że to co może być robione później powinno być później zrealizowane Dekonsolidacja, jak najdalej w łańcuchu dostaw, a jak najbliżej klienta Wiąże się to z najniższymi kosztami o beneton – farbowanie produktów na taki kolor, na który jest popyt, o mieszanie farb w miejscu sprzedaży o producenci nawozów sztucznych- mieszanki wykonywane na miejscu w zależności od popytu System Idealny Trójkąt Nadlera (metoda prognostyczna)
(…)
… = od najpóźniejszego terminu zaistnienia zdarzenia
odejmujemy…
25-25=0
9-5=4
♥ Ścieżka krytyczna wyznacza te czynności i te zdarzenia dla których mamy zerowe zapasy
czasu. Jeśli chcemy dotrzymać terminu realizacji zam. 25 dni to na te czynności które
znajdują się na ścieżce krytycznej musimy zwrócić uwagę i uważać by a niej nie było
opóźnień,
poślizg na ścieżce krytycznej = nie dotrzymamy terminu,
♥ Jeśli czynność znajduje się na ścieżce krytycznej i będzie na niej opóźnienie od razu
mamy pewność, że nastąpi opóźnienie.
To co przedstawia graf- prosta sytuacja,
Gdy czynności są bardzie skomplikowane – stosuje się metody arytmetyczne
Metodyka w metodzie arytmetycznej
Żeby obliczyć najwcześniejszy termin zaistnienia zdarzeń poruszamy się kolumnami – 1
zdarzenie przepisujemy zero, w drugiej kolumnie jedna czynność 4…
… :
Topografia terenów (środek jeziora, szczyt Rysów :D)
Lokalne prawo budowlane na danych obszarze
Stosunek władz lokalnych do idei budowy tego obiektu.
Koszty ewentualnego rozwoju takiego obiektu czy będą takie możliwości?
Koszty budowlano- konstrukcyjne (teren podmokły itp.)
Dostępność usług przewozowych na danym terenie, czy jest dobra infrastruktura w danym miejscu
– czy będzie ją trzeba wybudować…
… jakie będą koszty logistyczne.
Polityka komunikacji – środki transportu, personel itp. – nośniki działań reklamowych,
Koncepcja łańcucha tworzenia wartości.
PUSH
Strategia tłoczenia
Inicjatywa twórcza znajduje się na początku łańcucha tworzenia Produkcja dla anonimowego
klienta- np. wafelków.
PULL
Strategia ssania (obecnie rynek samochodowy)
Inicjatywa twórcza na końcu łańcucha wartości. Indywidualizacja popytu…
… – odniesienie do rozwiązania idealnego.
Lokalizacja magazynów
Podstawowe funkcje logistyczne składów:
utrzymywanie zapasów
konsolidacja
dekonsolidacja
konfekcjonowanie
4 podstawowe decyzje logistyczne:
wielkość i ilość magazynów
forma własności
konstrukcja rozplanowanie
lokalizacja
Magazyny własne, czy też magazyny obce? – decyzja z jakich powinniśmy korzystać (make or buy)
Buy - outsourcing logistyczny
Make…
… – zadanie realizowane przez nas
(insourcing- dane zadanie realizowane przez swoje przedsiębiorstwo,
ale jednocześnie dana usługa jest oferowana na zewnątrz)
Każde zadanie logistyczne może być analizowane w kontekście make or buy
Czy warto utrzymywać własne magazyny?
Im większy wolumen składowanych produktów tym więcej przemawia za magazynami własnymi.
Wielkość i ilość magazynów- Wielkość określamy…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)