To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
EFEKT SOCJALIZACJI :
Związany jest z funkcja socjalizacji. Jeśli ma prowadzić do uspołecznienia jednostki to ma za cel uspołecznić jednostkę żeby był ład i porządek w społeczeństwie.
Dlaczego nie ma ładu?
Ogniwa socjalizacji mogą być osłabione. Instytucje mogą nie spełniać swoich obowiązków dobrze. Np. Rodzina przechodzi przemiany, normy są przekazywane dzieciom.
MODEL SOCJLAIZACJI MEAD'A: Koncentrował się na zjawiskach wchodzenia w role.
Dziecko uczy się funkcjonowania w rolach społecznych; zależy to od społeczeństwa.
Uczymy się norm i umiejętności przyswajania, uczenia się.
Rozwija się nasza jaźń.
3 etapy:
a) zabawy - dziecko uczy się poprzez zabawę swojego środowiska, uczy się wykonywania ról społecznych poprzez naśladownictwo, zawsze uczy się z perspektywy jednej roli, poprzez zabawę uczy się bezrefleksyjnie.
b) gry- dopiero około 2 r.ż dzieci zaczynają bawić się wspólnie. Mają świadomość, ze aby wykonać jakąś rolę potrzebują drugiej osoby np. zabawa w lekarza; ma świadomość roli partnera, własnej roli.
c) uogólnionego innego- wyobrażamy sobie sposób funkcjonowania w roli nawet jeśli jeszcze w niej nie byliśmy. Oceniamy normy przy wykonywaniu jakiejś roli np. rola rodzica. Zachodzi w procesie socjalizacji wtórnej.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)