MODEL KONTROLI TŁUMU
Usunięcie lub izolowanie osób zaangażowanych w wywoływania incydentu - zanim tłum stanie się jednolita całością
Przerwania procesu porozumienia się w tłumie - można to uczynić przez podział tłumu na mniejsze części
Odwrócenie uwagi tłumu od głównego obiektu zainteresowań przez stworzenie dywersji w innych miejscach
Usunięcie przywódców szczególnie, jeśli można to uczynić bez użycia siły
Zapobieganie powiększaniu się i umacnianiu tłumu przez izolowanie go od innych potencjalnych uczestników np. widzów
Czym sa zespoły? Kryteria:
- wspólny cel
- interakcja
- dobrze zdefiniowane, wzajemnie zależne role
- tożsamość zespołowa
Powody posługiwania się praca zespołu:
zespoły umożliwiają organizacje, szybkie wytwarzanie oraz dostarczanie odbiorcom produktów i usług z zachowaniem wysokiej jakości
umożliwiają bardziej skuteczne uczenie się
organizacja zyskuje czas, jeśli czynności wykonywane dotąd sekwencyjnie przez pojedyncze osoby mogą być realizowane równocześnie przez ludzi pracujących w zespole wymiana pomysłów i myśli w zespole sprzyja innowacyjności
zespoły mogą integrować i łączyć informacje w sposób niedostępny dla jednostek
Problemy z praca zespołów w większości przypadków - rzeczywista wydajność zespołu jest mniejsza niż jego rzeczywista produktywność, co jest spowodowane tak zwanymi stratami ponoszonymi w toku procesu. Można je podzielić na 2 kategorie:
problemy z koordynacją - pojawiają się w wyniku trudności z organizowaniem i integrowaniem członków zespołu
problemy motywacyjne - pojawiają się wtedy kiedy ludzie wkładają w wykonywanie zadań mniej wysiłku pracując w grupie niż gdy działają w pojedynkę
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)