Mix dystrybucji - omówienie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 56
Wyświetleń: 896
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Mix dystrybucji - omówienie  - strona 1 Mix dystrybucji - omówienie  - strona 2 Mix dystrybucji - omówienie  - strona 3

Fragment notatki:

MIX DYSTRYBUCJI
Producent chciałby sprzedać największe ilości jednego produktu. Klient chciałby dokonywać zakupu jednego produktu ale z szerokiej gamy produktów. Istnieje więc sprzeczność interesów nabywcy i producenta. Dysproporcje te niwelują pośrednicy handlowi. Do poszczególnych pośredników handlowych dostarczają produktu różni producenci, a ci konfekcjonują je i przekazują w szerokiej ofercie dalej, aż do ostatecznych odbiorców i po jak najkorzystniejszych warunkach.
Pośrednicy handlowi są zorganizowani w kanały dystrybucji, gdzie przemieszcza się produkt od jednego wytwórcy do ostatecznego użytkownika.
Wyróżniamy następujące strumienie przepływów w kanałach dystrybucji:
przepływ fizyczny towarów (przemieszczanie i magazynowanie)
strumień przepływu praw własności - ma charakter sekwencyjny bądź bezpośredni (co widać na wykresie), najczęściej strumień ten zbiega się z (1), ale nie zawsze np. ajenci brokerzy
strumień płatności
strumień zamówień
przepływ działań promocyjno-reklamowych; strategia push & pull (sprzedaj i popchnij dalej)
push (popychanie) promocja dla pośredników a ci już się nie martwią co dalej, reklama producenta
pull - ssanie na rynku na nasze produkty
informacji rynkowych (oferta, wyniki badań, konkurencja)
Struktura kanałów dystrybucji
Podział ze względu na ilość szczebli kanałów dystrybucji:
kanał zeroszczeblowy (bezpośredni)
Nabywca końcowy kupuje produkt od tego, kto go wytworzył
Jest to charakterystyczne dla usług; brak potrzeby dotarcia do dużęj liczby klientów
kanał jednoszczeblowy
Podział
Pośrednikiem w tym kanale jest najczęściej detal (czy też przedstawiciel handlowy, agent)
Jest to charakterystyczne dla dóbr luksusowych np. samochody
kanał dwuszczeblowy
Dobro wybieralne np. Polar (lodówki)
Nie prawdą jest, że im więcej szczebli w kanale dystrybucji tym jest to korzystniejsze. kanał trójszczeblowy


(…)

… na zakupy i można zrobić je na cały tydzień. Super, hipermarkety a dom towarowy - na jednym poziomie, spożywka ok. 70% +-, a wybieralne, przemysłowe - 30%. W domu towarowym odwrotnie.
Domy towarowe - układ piętrowy, lokalizowanie w centrum gdzie nie ma możliwości rozpłaszczania się. Winda obiekt zakazany. Klient ma wejść, przejść przez wszystkie stoiska aby dojść do schodów na następne piętro i tak dalej…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz