To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Model zasady wyboru konsumenta
Model zasady wyboru konsumenta pozwala przewidywać reakcje konsumentów na zmiany warunków rynkowych. Model ten, wychodząc od gustów i preferencji, opisuje zachowanie nabywców oraz objaśnia, co mogą oni osiągną przy swoich dochodach i danych cenach.
Składa się z następujących elementów: - dochód konsumenta
- ceny poszczególnych dóbr
- gusty konsumenta pozwalające uszeregować różne kombinacje, czyli koszyki dóbr, według stopnia, satysfakcji, jakiej dostarczają one konsumentowi
- założenie behawioralne, zgodnie z którym konsumenci starają się w maksymalnym stopniu zaspokoić swoje potrzeby
Dyskryminacja cenowa I stopnia
Dyskryminacja cenowa I stopnia ma miejsce wówczas gdy cena dobra dla każdego kupującego jest różna, co wynika z faktu, że konsumenci mogą różnić się wyceną nabywanego dobra.
Krzywa Engla
Krzywa Engla - to wykorzystywana w ekonomii zależność pomiędzy dochodem konsumenta a ilością konsumowanego przez niego dobra, przy założeniu stałych cen wszystkich towarów oraz innych zmiennych (ceteris paribus)
Dla:
Edi = 0 (popyt sztywny)
Edi 1 (popyt elastyczny)
Edi
(…)
… dochodu
Założenia modelu oligopolu:
- Produkty jednorodne lub zróżnicowane
- Niewielka ilość sprzedawców wielu kupujących (duopol - dwa przedsiębiorstwa)
- ograniczony dostęp do rynku (głównie przez czynniki natury technologicznej, a także czynniki związane z kosztami produkcji)
- Pełna informacja o rynku
Przedsiębiorstwo
Przedsiębiorstwo (jednostka gospodarcza) - wyodrębniona prawnie, organizacyjnie…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)