Miejsce marketingu w strategii przedsiębiorstwa - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 98
Wyświetleń: 910
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Miejsce marketingu w strategii przedsiębiorstwa - wykład - strona 1 Miejsce marketingu w strategii przedsiębiorstwa - wykład - strona 2

Fragment notatki:

Miejsce marketingu w strategii przedsiębiorstwa    Strategia przedsiębiorstwa to: wyznaczanie długookresowych i ogólnych kierunków i celów  działania, a także określenie sposobów ich osiągania; koncepcja osiągania sformułowanego celu  na podstawie znajomości własnych zasobów, warunków działania i otoczenia konkurencyjnego;  jej celem jest uzyskanie lepszej i silniejszej pozycji na rynku niż konkurenci     Pięć elementów strategii firmy  (strategia ogólna)   1. Misja firmy   2. Domena działania (rynki, produkty, technologie działania)   3. Przewaga strategiczna (sposób dostarczania produktu, ceny, jakość)   4. Cele strategiczne   5. Funkcjonalne programy działania (np. marketing, finanse, księgowość) – strategie szczegółowe     Pomiędzy strategią firmy i marketingiem występują dwukierunkowe zależności:   - Marketing odgrywa ważną rolę w kształtowaniu strategii:   - dostarcza wiodącej filozofii,   - określa potrzeby klientów i zdolność firmy do ich zaspokajania, a te czynniki decydują o misji i  celach firmy,   - dostarcza danych wejściowych do planowania strategicznego, pomagając zidentyfikować  atrakcyjne szanse rynkowe i oceniając potencjał, z jakim firma może je wykorzystać,   - Większa część strategii firmy zajmuje się zmiennymi marketingowymi – udziałem w rynku,  rozwojem rynku, wzrostem – te obszary zainteresowań się pokrywają w obydwu rodzajach  działań.   - Z kolei strategia wyznacza rolę marketingu w organizacji i jest punktem wyjścia dla planowania  działań marketingowych.     Strategie marketingowe odnoszą się do działań skierowanych na osiąganie celów związanych z  satysfakcjonowaniem klienta. Przedsiębiorstwo może jednak formułować inne cele. W  szczególności odnosi się to do koncernów, których cele mogą koncentrować się na aspektach  rozwoju, zwiększania wartości, tworzenia grup kapitałowych itp. Strategia marketingowa może  być bardzo luźno związana ze strategią rozwoju koncernu. Inaczej jest w przypadku  wyodrębnionych obszarów przedsiębiorstwa, tzw. strategicznych jednostek biznesu, w których  samodzielność zarządów może spowodować tworzenie własnej strategii marketingowej. Jeszcze  inaczej może być w małym przedsiębiorstwie, w którym jego strategia rozwoju ściśle może się  przenikać ze strategią marketingową       PROCES MARKETINGOWY  : 1. Analiza możliwości marketingowych.   2. Badanie i selekcjonowanie rynków docelowego działania.   3. Projektowanie strategii marketingowych.   4. Sporządzanie planów marketingowych.   5. Organizowanie, wdrażanie i kontrolowanie działalności marketingowej.  ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz