To tylko jedna z 6 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
M etody wspomagające wybór strategii Metody portfelowe :
macierz BCG (Boston Consulting Group);
macierz GE (General Electric) / McKinsey'a;
macierz ADL (Arthur D. Little Company).
Analiza SWOT / TOWS (Strength, Weaknesses, Opportunities, Threats / Threats, Opportunities, Weaknesses, Strength)
Metoda SPACE (Strategic Position and Action Evoluation) Cele metod portfelowych Określenie stopnia zrównoważenia rozwoju firmy
Wskazanie właściwej strategii dla poszczególnych jednostek biznesu
Racjonalizowanie ryzyka
Właściwa alokacja zasobów Zmienne w metodach portfelowych Macierz BCG: względny udział w rynku;
tempo wzrostu sprzedaży.
Macierz GE / McKinsey'a: pozycja konkurencyjna;
atrakcyjność przemysłu / rynku.
Macierz ADL: faza cyklu życia sektora;
pozycja konkurencyjna firmy . Macierz BCG (Boston Consulting Group) Strategie wobec SJB wynikające z macierzy BCG 1. Inwestowanie (build) Cel: wzrost udziału w rynku nawet kosztem bieżących przychodów.
Odniesienie: „znaki zapytania”.
2. Utrzymywanie (hold) Cel: zachowanie dotychczasowego udziału w rynku i przychodów.
Odniesienie: „gwiazdy” i silne „dojne krowy”
3. Zebranie żniw (harvest) Cel: krótkookresowy wzrost przychodów bez względu na konsekwencje w długim okresie czasu.
Odniesienie: słabe „dojne krowy” (jednostki, których przyszłość jest niepewna).
4. Wycofanie się (divest) Cel: uniknięcie lub ograniczenie strat przez sprzedaż lub likwidację.
Odniesienie: „psy” i „słabe znaki zapytania”.
Macierz General Electric / McKinsey'a Objaśnienia: Koła oznaczają SJB. Wielkości kół są proporcjonalne do rozmiarów rynku. Zaciemnione pole oznacza udział w rynku danej SJB. Macierz General Electric / McKinsey'a Czynniki atrakcyjności sektora uwzględnione w macierzy General Electric Czynnik
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)