To tylko jedna z 12 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
METODY PREZENTACJI I OCENY BADANIA Wyniki badań nie stanowią wystarczającego źródła informacji bez ich szczegółowej analizy i prezentacji czyli przetworzenia danych. Metoda jaką zastosujemy przy prezentacji badania ma duży wpływ na decyzje jakie zostaną podjęte, dlatego każdy kto podejmuje się wykonania badania powinien umieć zaprezentować je. Duży nacisk kładzie się na ocenę, etykę i zastosowanie badania. Prowadzący badanie przeprowadza analizę (przetwarza informacje) pozwala mu to uzyskać pełniejszy obraz sytuacji i wyłapać wszystkie błędy i niedociągnięcia w badaniu. Zgromadzone w toku badań marketingowych informacje podlegają procesowi przetwarzania. Proces ten obejmuje wiele różnych czynności związanych ze sprawdzaniem informacji, ich pogrupowaniem, zsumowaniem i jasnym zaprezentowaniem. I Pisemne metody prezentacji Prezentacja danych powinna zostać przygotowana w taki sposób aby była jasna i zrozumiała dla odbiorcy. Osoba opracowująca wyniki badań powinna tak skonstruować by przedstawić je odbiorcy w formie ustnej zwięźle i na temat, nie nudząc go zbędnymi informacjami. Odbiorcy - na co dzień bardzo zapracowanemu -nie należy zajmować wiele czasu prezentując wyniki badania, należy ominąć zbędne informacje, nie używać fachowych terminów. Dlatego należy przy prezentacji ustnej i pisemnej przestrzegać paru zasad, aby opracowanie które badacz przygotuje było etycznie dobre, fachowo dopracowane a przede wszystkim interesujące i pożyteczne dla odbiorcy. Raport i jego prezentacja są jednym z najważniejszych etapów każdego badania marketingowego z następujących powodów: Raport jest faktycznym i materialnym produktem prac badawczych. Jest on więc historycznym zapisem dokonanej pracy badawczej. Decyzje podejmowane przez kierownictwo są w dużej części lub całkowicie determinowane przez raport i jego prezentacje. Zaangażowanie kierownictwa ds. marketingu w badaniu zazwyczaj ogranicza się do przeczytania raportu i wysłuchania jego prezentacji ustnej. Na tej podstawie ocenia się jednocześnie całość przeprowadzonego badania. Decyzje kierownictwa o zleceniu tych badań w przyszłości zależy w znacznym stopniu praktycznej przydatności zaprezentowanego aktualnie raportu. Przebieg, rezultaty i wnioski z przeprowadzonych badań marketingowych przedstawia się w opracowaniu zwanym raportem . Składa się z trzech podstawowych części: wprowadzającej, analitycznej i wnioskowej. Każda z tych części ma swoją logiczną strukturę.
(…)
… respondentów zabrania akwizycji sprzedaży pod pretekstem badań marketingowych. Obejmuje ona ochronę danych osobowych, prawa jednostki do tajemnicy osobistej i życia prywatnego, oraz zapobiega nadużyciami ze strony badaczy. Z tym tematem łączy się problem ochrony klientów. Zgodnie z obowiązującymi zasadami zasadami każda firma zobowiązana jest do ochrony firmy z którą wiążą ją interesy lub o ochronę swoich…
…, telewizor, magnetowid itp. Dobry badacz nie czyta podczas prezentacji swojego raportu, gdyż było by to nudne i uciążliwe dla odbiorcy. Raport powinien zostać przygotowany w formie szkicu i notatek, a później przedstawiany z tych opracowań.
KONSPEKT - jest to skrótowo ujęta część tematu rozdawana podczas prezentacji.
Konspekt zawiera:
streszczenie;
podsumowanie;
tablice i schematy;
definicje i terminy…
… na rozwoju środków podsłuchu.
Oto najczęściej stosowane środki podsłuchu:
● mikronadajnik: składa się z mikrofonu, nadajnika radiowego, anteny i małych baterii, może być zasilany z sieci elektrycznej, jeżeli jest do niej podłączony;
● mikronadajnik elektroniczny: może być ukryty w najmniejszej szczelinie , przekazuje na odległość kilkuset metrów rozmowę przeprowadzoną szeptem.
● nadajnik w słuchawce telefonicznej: zasilany z sieci telefonicznej, może być umieszczony w każdym miejscu systemu telefonicznego;
● nadajnik samowzbudzajacy: może być dołączony w każdym punkcie między lokalną centralną telefoniczną a słuchawką, jest trudno wykrywalny;
● miniaturowy mikrofon: przez bezpośredni dotyk przenosi dźwięk przewodami elektrycznymi lub cieplnymi;
● przenośny skaner okienny: wykorzystuje działanie lasera…
…, pomiar możliwy z odległości 500 metrów, np. z samochodu po nastawieniu na okno biura;
● ukryty magnetofon: umieszczany w przenośnym przedmiocie, np. teczce , uruchamiany automatycznie przez dźwięki płynące z rozmowy.
Na świecie istnieje coraz większe zapotrzebowanie na ochronę danych firm. Szeroko rozprzestrzeniające się szpiegostwo gospodarcze zaczyna być poważnym zagrożeniem dla istnienia…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)