Metody motywowania pracowników na przykładzie McDonald's Polska - praca przejsciowa

Nasza ocena:

5
Pobrań: 3171
Wyświetleń: 13041
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Metody motywowania pracowników na przykładzie McDonald's Polska - praca przejsciowa - strona 1

Fragment notatki:

Praca była pisana pod kierownictwem dr Anny Walczyk. Praca ma 31 stron (wraz z bibliografią, stroną tytułową oraz spisem tabel i rysunków) zawiera takie części jak: systemy motywacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem, pojęcie i funkcje motywacji, rodzaje motywacji, teorie motywacji, pobudzanie i utrwalanie motywacji, zasady skutecznej motywacji, zarządzanie potencjałem społecznym w Restauracji McDonald?s, system motywacyjny, szkolenia, świadczenia socjalne. Notatka porusza zagadnienia takie jak: motywacja, funkcje motywacji, cel motywacji, hierarchia potrzeb ludzkich wg A. Maslowa, dwuczynnikowa teoria Herzberga, teoria oczekiwań, teoria potrzeby osiągnięć McClellanda, teoria sprawiedliwego nagradzania, środki przymusu, środki zachęty, środki perswazji.

POLITECHNIKA ŚWIĘTOKRZYSKA W KIELCACH WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA I MODELOWANIA KOMPUTEROWEGO
SPECJALNOŚĆ INŻYNIERSKO-MENEDŻERSKA
Damian Pasternak
METODY MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW NA PRZYKŁADZIE MCDONALD'S POLSKA
Praca przejściowa I
Napisana pod kierownictwem
dr Anna Walczyk
WSTĘP……………………………………………………………………………..3
Rozdział 1 Systemy motywacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Pojęcie i funkcje motywacji…………………………………………….…...4
Rodzaje motywacji ………………………………………………….……....5
Teorie motywacji…………………………………………….………….…...6
Pobudzanie i utrwalanie motywacji. Zasady skutecznej motywacji……..…12
Rozdział 2 Zarządzanie potencjałem społecznym w Restauracji McDonald's System motywacyjny………………………..………………………...........15
Szkolenia...………………………………………...…………………..........16
Świadczenia socjalne…………………………………………………….....22
ZAKOŃCZENIE………………………………………………………………..28
BIBLIOGRAFIA…………………………………………………………..........29
SPIS TABEL ……………………………………...…………………...…...........30
SPIS RYSUNKÓW……………………………………………………………..31
WSTĘP
W zachowaniu się człowieka, w zaangażowaniu się w pracę i obowiązki zawodowe ważną role spełnia zawsze motywacja. Jest ona rozumiana jako proces rządzący wyborem, którego dokonuje jednostka, kierując się dążeniem do osiągnięcia celów będących wynikiem cenionych przez nią wartości, tj. tego wszystkiego, co jest godne jej pożądania; ma rzeczywistą lub wyobrażalna zdolność do zaspokajania potrzeb. Toteż w każdym procesie kierowania zespołami ludzkimi, trzeba tę motywację właściwie rozbudzać i kształtować. Takie kierowanie motywacją wymaga systemowego podejścia do jej treści i czynników (motywatorów), a także tworzenia w przedsiębiorstwie sytuacji motywacyjnych. Dlatego też każda organizacja tworzy własny system motywacyjny, czyli system oddziaływań na swoich uczestników, którego celem jest zachęcanie ich do podejmowania zachowań korzystnych oraz unikania zachowań niekorzystnych z punktu widzenia całości. Brak takiego systemu może powodować ograniczenie aktywności zawodowej niektórych pracowników jedynie do terminowego pobierania wynagrodzenia.


(…)

…) lub 65 lat (mężczyzna)
jest inwalidą
Pracownikom przysługuje ponadto zasiłek pielęgnacyjny na oso­by, na które wypłacany jest zasiłek rodzinny, ze względu na ich stan zdrowia psychicznego lub fizycznego.
Zasiłek wychowawczy
Pracownice przebywające na urlopie wychowawczym za część tego urlopu mogą uzyskać prawo do zasiłku wychowawczego przez 24 miesiące przypadające bezpośrednio po urlopie macierzyńskim…
… społecznego (zasiłki chorobowe, wynagrodzenia za urlopy macierzyńskie, zasiłki rodzinne). Realizując zadania, składają oni w ZUS-ie na jednolitych drukach m.in. deklaracje rozliczeniowe, składane miesięcznie, zawierające rozliczenia obliczonych składek na poszczególne fundusze ubezpieczeniowe i kwoty wypłaconych świadczeń ubezpieczeniowych.
W restauracji McDonald's każdy pracownik zatrudniany jest na umowę…
…, Kraków: Wydawnictwo Naukowe PWN 2002
Kozioł L., Motywowanie pracowników w teorii i praktyce, Warszawa: Biblioteczka Pracownicza 2002
Kostera M., Zarządzanie personelem, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 2001
Koźmiński A. K., Piotrowski P., Zarządzanie: teoria i praktyka, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN 2005
Leśniewski M.A., Predygier A. Kompendium wiedzy z zarządzania organizacjami, Kielce: Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej 2007
Pietroń-Pyszczek A., Motywowanie pracowników: wskazówki dla menedżerów, Wydawnictwo MARINA 2007
Penc J., Motywowanie w zarządzaniu, Warszawa Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 2004
Smoleński S., Zarządzanie potencjałem pracowniczym w przedsiębiorstwie, Bydgoszcz: Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego 2001
Stoner J., Wankel C., Kierowanie, Warszawa Wydawnictwo Naukowe PWN 2004
SPIS TABEL
Tabela 1. Dwuczynnikowa teoria Herzberga ………………………………9
SPIS RYSUNKÓW
Rysunek 1. Elementy motywacji ………………………………………..………………5
Rysunek 2. Hierarchia potrzeb ludzkich wg A. Maslowa ………………………………8
J. Penc, Motywowanie w zarządzaniu, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne 2004, s. 136.
Z. Jasiński, Podstawy zarządzania operacyjnego, Kraków: Oficyna Ekonomiczna 2005, s. 249…
… przez organizację;
dodatkowego wysiłku pozwalającego przekraczać zadania pod względem ilości i jakości;
poszanowania tych wartości, które organizacja uznaje za cenne, a które tworzą jej zasoby kulturowe ( solidność, terminowość, dyscyplina pracy);
rozwoju osobowego i zawodowego;
podejmowania trudniejszych i bardziej odpowiedzialnych ról organizacyjnych.
. Rodzaje motywacji
Motywacja wewnętrzna - to pojawiające…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz