Metody matematyczne w transporcie - pytania 1

Nasza ocena:

3
Pobrań: 336
Wyświetleń: 1449
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Metody matematyczne w transporcie - pytania 1 - strona 1

Fragment notatki:

Termin I W modelu ekonomicznej wielkości partii z upustami cenowymi optymalna wielkość partii:
Może wystąpić w dowolnym przedziale cenowym
Jak wyznaczamy wartość funkcji kary w modelu ekonomicznej wielkości partii z wieloma produktami:
Metodami numerycznymi
W modelach ekonomicznej wielkości partii (TZ), czas między zamówieniami, jest:
Stały, gdyż wielkość zamawianej partii jest stała
W modelu ekonomicznej wielkości partii z niedoborami koszt całkowity jest funkcją:
Maksymalnego poziomu zapasów i wielkości zamawianej partii
W deterministycznych modelach dynamicznych TZ, funkcja kosztu magazynowania:
Może być nieliniowa, ale taka sama w każdym przedziale
Podstawą do zastosowania uproszczenia w deterministycznych modelach dynamicznych TZ jest:
Wklęsłość lub wypukłość sumy funkcji kosztu zakupu i magazynowania.
Każda gra dwuosobowa o sumie zerowej ma układ strategii mieszanych w równowadze:
Prawda, mówi o tym III tw. Von Neumanna
Rozwiązanie problemu targu w schemacie arbitrażowym Nasha polega na znalezieniu podziału:
maksymalnym iloczynie przyrostów wypłat graczy
Optymalną wielkość zamówienia w probabilistycznych modelach TZ wyznaczamy korzystając:
Z wykresu dystrybuanty
System masowej obsługi, w którym współczynnik wykorzystania systemu p=0,9 :
Działa doskonale, gdyż średnia długość kolejki dąży do 0
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz