7. Formowanie obrazu rzeczywistości
1. Media a rzeczywistość. Okno na świat czy krzywe zwierciadło
2. Podstawowe cechy obrazu świata w mass mediach
mozaikowatość (rozbicie świata na fragmenty tworzące nieustannie zmieniające się konfiguracje)
przemieszanie przedstawień realistycznych z fikcyjnymi
3. Stosunek do rzeczywistości
podstawowa właściwość różnicująca przekazy masowe
stosunek do rzeczywistości - wypadkowa zastosowanych konwencji gatunkowych oraz poruszanego problemu
czy jest możliwa absolutna obiektywność?
4. Realizm może dotyczyć trzech aspektów:
realizm wyglądu
realizm fabuły
realizm tematu
5.Czynniki decydujące o doborze informacji według W. Lippmana
jednoznaczność - im bardziej przejrzyste i jednoznaczne wydarzenie, tym w większym stopniu można je uznać za wiadomość
mała odległość w czasie - (tzw. wydarzenia dnia)
intensywność, np. drastyczne, wykraczające poza normy społeczne i przyjęte wzory zachowań
ważność dla kręgu odbiorców
6.Ramy interpretacyjne po stronie nadawcy jako czynnik doboru informacji
7.Wydarzenia kluczowe jako sposób na tworzenie nowych ram interpretacyjnych
8.Rozumienie rzeczywistości medialnej. Badania nad percepcją programów informacyjnych
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)