Parametry kinematyczne Położenie Wektor, którego początek znajduje się w początku układu współrzędnych, a koniec w poruszającym się punkcie k j i (t) (t) (t) (t) z y x r + + = Prędkość (Wektor) Szybkość zmiany położenia dt d r (t) v = Przyśpieszenie (Wektor) Szybkość zmiany prędkości dt d v (t) a = Przemieszczenie (Wektor) Różnica położeń w czasie t1 – t2 ) (t r ) (t r ) t (t r Δ 1 2 2 1 − = → Prędkość średnia (Wektor) Przemieszczenie przez czas, a jakim nastąpiło 1 2 2 1 t t ) t (t r Δ 2 1 śr ) t (t v − → = → Szybkość (Skalar) Moduł szybkości (t) v v(t) = Droga (Skalar) Długość łuku zakreślonego w czasie w czasie t1 →t2 przez punkt (całka z szybkości) ∫ = → 2 1 v(t) ) t s(t 2 1 t t dt Moduł przyśpieszenia stycznego (Skalar) Szybkość zmiany szybkości dt dv s a = Przyspieszenie styczne (Wektor) Moduł przyśpieszenia stycznego razy wersor prędkości v s s v a a = Przyśpieszenie dośrodkowe (Wektor) Przyśpieszenie minus przyśpieszenie styczne s d a a − = a Promień krzywizny (Wektor) Przyspieszenie dośrodkowe z przeciwnym znakiem podzielony przez kwadrat szybkości 2 v a d = ρ Document Outline Parametry kinematyczne Położenie Prędkość Przyśpieszenie Przemieszczenie Prędkość średnia Przyspieszenie styczne
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)