Marketing usług - wykład 9 (sem.VI)

Nasza ocena:

3
Pobrań: 21
Wyświetleń: 651
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing usług - wykład 9 (sem.VI) - strona 1 Marketing usług - wykład 9 (sem.VI) - strona 2 Marketing usług - wykład 9 (sem.VI) - strona 3

Fragment notatki:

Wy 9
Przesłanki wprowadzenia innowacji w usługach:
Silne otoczenie konkurencyjne
Redukcja ryzyka przy poszerzaniu lub pogłębianiu nowych usług
Rozwój nowych technologii przyspieszających docieranie usługi do klienta
Rozwój nowych usług powodujących wykorzystanie lepiej posiadanych środków
Zjawisko sezonowości różnicujące popyt
Wymagania klientów
Nowa usługa:
Innowacje pierwotne
Innowacje doskonale zmodyfikowane, ulepszone
Nowy formy świadczenia usług
Nowa usługa jest szerokim pojęciem, jednak oznacza coś co daję nową wartość, nową korzyść Przygotowywanie koncepcji wprowadzenia nowego produktu na rynek - etapy:
Tworzenie koncepcji
Ocena i selekcja pomysłów
Rozwój i testowanie koncepcji
Analiza ekonomiczna
Rozwój usług
Testowane rynku
Komercjalizacja
Obsługa posprzedażowa
1. Tworzenie koncepcji Źródła pomysłów na nowe usługi
Wewnętrzne: firma sama szuka pomysłów poprzez obserwację rynku, prowadzone badania marketingowe, obserwację konkurencji.
Firma może wydzielać specjalne jednostki, które mają prowadzić studia i badania rynku w oparciu o analizę potrzeb i sprzedaży
Zewnętrzne: Naśladownictwo rynku, konkurentów, kopiowanie pomysłów lub ulepszanie stosowanych rozwiązań
Firma tworzy wiele propozycji i rozwiązań za pomocą burzy mózgów.
W latach 80 podczas badań sektora bankowego stwierdzono ze na 80 pomysłów na nowy produkt wprowadzono tylko pojedyncze a 1 na 4 okazały się sukcesem
2. Ocena i selekcja pomysłów
Ma na celu wyeliminowanie całkowicie nietrafionych rozwiązań, lub rozwiązań nierealnych. Ocena bez rachunku ekonomicznego
DO kolejnej fazy przechodzi nie więcej niż 1/5 pomysłów
3. Rozwój i testowanie koncepcji
Usłudze należy nadać określony kształt
Pomysły testowane są po przez wybraną sondażowo grupę 4. Analiza ekonomiczna Rachunek kosztów i efektów które ma przynieść dana usługa
Opieranie się na rachunku relatywnym
Różnica kosztów i efektów określa zyskowność
Do kolejnego etapu przechodzą pomysły najbardziej zyskowne 5. Rozwój usług Organizacyjno-techniczne przygotowanie do świadczenia danych usług
Szkolenie pracowników
6.Testowanie rynku
Ma na celu ocenę testowanej usługi przez konsumenta
Usługi początkowo są wprowadzane na wąskim segmencie
7.Komercjalizacja
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz