Marketing usług - wykład 7 (sem.VI)

Nasza ocena:

3
Pobrań: 21
Wyświetleń: 658
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing usług - wykład 7 (sem.VI) - strona 1 Marketing usług - wykład 7 (sem.VI) - strona 2

Fragment notatki:

Wy 7
MARKETINGOWA DEFINICJA PRODUKTU- USŁUGI
- każda usługa jest produktem - usługa musi mieć zdolność do zaspokajania konkretnych potrzeb ludzkich - potrzeby powinny być lepiej zaspokajane niż u konkurencji - na użyteczność usługi ma wpływ struktura usługi - w ujęciu prawnym usługę nazywa się czynnością
STRUKTURA USŁUGI
Potencjalna usługa, rozszerzona wersja usługi, Usługa oczekiwana, Podstawowa wersja usługi, Usługa=produkt=jądro usługi ROZSZERZONA USŁUGA KREDYTOWA
- czas oczekiwania na kredyt - warunki w jakich kredyt jest oferowany - jakość obsługi - warunki spłaty - okres na jaki kredyt jest udzielany - procedura załatwiania wniosku kredytowego - doradztwo - formy zabezpieczenia
KSZTAŁTOWANIE STRUKTURY ASORTYMENTOWEJ
Asortyment: 1. Zbiór, gama produktów oferowanych przez firmę, 2. Mix produktowy. Portfel produktów, rodzaj produktów różniący się od innych przeznaczeniem lub cechami.3. Asortyment jest szczególnie ważny w przedsiębiorstwach przemysłowych
PIRAMIDA ASORTYMENTOWA
Cecha artykułu Artykuł kategoria artykułów grupa artykułów grupa towarowa branża
Branża- skupia wielu producentów określonej grupy towarów lub wielu branż (np. supermarkety)
Grupa towarowa- towary są znacznie zróżnicowane. Grupa jest wyodrębniona na podstawie: podobieństwa surowców, przeznaczenia, pochodzenia, stosowanej technologii
Kategoria artykułów- ma konkretne przeznaczenie, różni się zastosowaniem.
Artykuł- jest to pozycja asortymentu
Cecha artykułu- kolor, rozmiar, cena
POZIOM PODZIAŁU PRODUKTÓW:
rodzina produktów- obejmuje szeroko rozumianą potrzebę
klasa produktów (kategoria)- produkty spokrewnione pod względem pochodzenia i technologii
linia produktów- służy określonej grupie konsumentów, np. podręczniki wśród książek
typ produktu- np. podręczniki akademickie wśród podręczników
pozycja produktu- indeks towarowy, artykuł, który stanowi elementarną jednostkę asortymentu towarowego
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz