Marketing tanich usług przewozowych- wykład 1

Nasza ocena:

5
Pobrań: 91
Wyświetleń: 959
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing tanich usług przewozowych- wykład 1 - strona 1 Marketing tanich usług przewozowych- wykład 1 - strona 2

Fragment notatki:

Marketing tanich usług przewozowych
Dr Grażyna Koniorczyk
Wykład 1
4 koncepcje:
- Innowacja przelomowa wg Kloda Istensena
- Innowacja wg chana kima
- Innowacja kostowa wg P.Williamsona
- Wartosc destrukcyjna wg M.Andersena
3 grupy gospodarek:
* Wysoko rozwiniete (gospodarki wiedzy, stymulowanej innowacjami) wyroznikiem jest produkt globalny na PKB per capita na glowe wynosi 17 000 $.
!! Stadium przejscia (9000-17000$) = udzial innowacji ok. 60%
* Stymulowane efektywnoscia, mieszcza sie od 3000$ do 9000$ na glowe mieszkanca !! Stadium przejscia 3000-2000$
* Stymulowane tanimi czynnikami rozwoju (ponizej 2000$ na glowe) = udzial innowacji wynosi 5%
Tanie czynniki rozwoju:
♥ Instytucje prywatne i publiczne, ♥ Infranstruktura transportowa, komunikacyjna i energetyczna,
♥ Stabilnosc makroekonomiczna (kontrola inflacji, obslugi zadluzenia) ♥ Zdrowie i podstawowa edukacja. - za jego pomoca idzie latwo zidentyfikowac na jakim poziomie rozwoju jest kraj.
Stymulatory efektywnosci:
1. Szkolnictwo wyzsze
2. Efektynosc rynku produktow
3. Efektywnosc rynku pracy- pozwala latwo znalesc oferty pracy, jest to rynek dynamicznie rownowazacy sie.
4. Rozwoj rynku finansowego - musza byc oferty dla wszytkich segmentow rynku.
5. Gotowosc technologiczna - firmy powinny byc otwarte na nowe modele biznesu i nowe technologie.
6. Rozmiar rynku vs orientacja proexportowa. - 2 czynniki: zlozonosc biznesu i innowacje.
Korzysci rozwoju tanich uslug przewozowych:
♡ Nierownomiernosc dochodow i zamoznosci - stymuluje rozwoj.
♡ Rozwoj turystyki na skale miedzynarodowa
♡ Rozwoj tanich sieci handlowych -- nowe produkty
♡ Stabilizowanie inflacji, stabilizacja niskich cen.
Rg - rynek gorny / Rs rynek sredni / Rd rynek dolny
Rozwarstwienie spoleczne G=0,36 PL
Negatywy rozwoju tanich uslug przewozowych:
- nakrecanie spirali bezrobocia i ubostwa ( tanie produkty tania produkcja tani wytworcy niska jakosc) ( tani wytworcy zamykanie fabryk w krajach "odbiorcach" kurczenie sie rynku sredniego {robotnicy} ubozenie)
Tanie produkty sa innowacyjnymi produktami = wnosza cos nowego do sposobu zaspokajania potrzeb.
Innowacje taniej gospodarki -- redukowanie produktu, wyrzucenie niektorych elementow produktow -- redukcja kosztow i cen.
Innowacje: ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz