Marketing - pytania z egzaminu

Nasza ocena:

5
Pobrań: 231
Wyświetleń: 1589
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing - pytania z egzaminu - strona 1 Marketing - pytania z egzaminu - strona 2 Marketing - pytania z egzaminu - strona 3

Fragment notatki:



1)Miałem jakiegoś rapera który wydawał płyte. Przy czym dopiero co wrocił z trasy po Polsce i Europie Wschodniej. Trzeba było ustalić politykę cenową dla niego.
2) Żywność ekologiczna, wyznaczyc 3 segmenty, opisać wybrać jeden.
3)Jakieś spioszki dla niemowląt, w jaki spsoób przekazać odbiorcom info o tym. Czy jakoś tak.
4)Organizacja pozarządowa zajmująca się wsparciem przy inicjatywach gospodarczych.


Firma zajmująca się usługami informatycznymi - orientacja sprzedażowa,
- Wybrać dowolną markę czekolady i dokonać pozycjonowania ze względu na percepcję konsumenta,
- Frima BMW wprowadza na rynek auto sportowe - wybierz strategię cenową (dyskontowa, prestiżowa, zgarnianie, przenikanie)i uzasadnij swój wybór.

Ocenić pod względem marketingowym trafność nazwy Pasikonik dla kosiarki :)
wybrać jedną markę kawy i opisać jaką promocję sprzedażową prowadzi lub mógłby prowadzić dla niej producent
podać 3 kryteria segmentacji dla przedsiębiorstwa sprzedającego słodycze i każdy segment opisać

1) decyzja zakupu mebli kuchennych
2) Wybierz jeden produkt RTV i napisz 5 potrzeb+wyposazenie
3) Warunki strategii skimming dla nowego produktu biurowego
4) Rózne formy reklamy gabinetu stomatologicznego. Wybierz ten który ciebie przekonuje.
1)Miałem jakiegoś rapera który wydawał płyte. Przy czym dopiero co wrocił z trasy po Polsce i Europie Wschodniej. Trzeba było ustalić politykę cenową dla niego.
2) Żywność ekologiczna, wyznaczyc 3 segmenty, opisać wybrać jeden.
3)Jakieś spioszki dla niemowląt, w jaki spsoób przekazać odbiorcom info o tym. Czy jakoś tak.
4)Organizacja pozarządowa zajmująca się wsparciem przy inicjatywach gospodarczych. 1)Wymienić przynajmniej 8 narzędzi promocji jakie powinni zastosować.
producent soków majcy 10 procent udzialów na rynku-wymyslic dla niego najodpowiedniejsze strategie marketingowe
2)wypisac 8 czynnikow otoczenia marketingowego wplywajacego na funkcjonowanie osiedlowego sklepu spozywczego
3)public relation wypisac 5 zasad-ktore powinnien zastosowac producent nowego modelu samochodu.
4)cehcy uslug - uzasadnic je na przykladzie edukacji
Moja grupa na "0":
- Podać potrzebę i opisać szczegółowo proces decyzyjny zakupu zegarka.
- Podać i opisać 3 kanały dystrybucyjne dla przedsiębiorstwa produkującego sprzęt komputerowy.
- Podać i wymienić sposoby promocji dla nowych (chyba spożywczych :P) produktów dla dzieci.
Firma zajmująca się usługami informatycznymi - orientacja sprzedażowa,
- Wybrać dowolną markę czekolady i dokonać pozycjonowania ze względu na percepcję konsumenta,
- Frima BMW wprowadza na rynek auto sportowe - wybierz strategię cenową (dyskontowa, prestiżowa, zgarnianie, przenikanie)i uzasadnij swój wybór.
Ocenić pod względem marketingowym trafność nazwy Pasikonik dla kosiarki :)
wybrać jedną markę kawy i opisać jaką promocję sprzedażową prowadzi lub mógłby prowadzić dla niej producent
podać 3 kryteria segmentacji dla przedsiębiorstwa sprzedającego słodycze i każdy segment opisać
1.Ocenić użyteczność poszczególnych rodzaji reklam Narzedzi ogrodowych
2.Podac 3 kryteria segmentacji dla firmy produkujacej przyprawy
3.Wymienić 4 formy promocji cenowej zastosowanej w hipermarketach
1. Wypisać formy sprzedaży sprzętu audio w Polsce, podać przykłady.
2. Wybrać dowolną markę proszku do prania i dokonać pozycjonowania ze względu na percepcję konsumenta.
3. Firma UPC chce zaoferować telewizje kablową na nowym rynku geodemograficznym. Wybierz odpowiednią strategię cenową (dyskontowa, prestiżowa, zgarnianie, prz

(…)

… dlaczego akurat taką
1. podać czynniki osobiste, społeczne i kulturowe (przynajmniej 5) jakie mają wpływ na np taką osobę jak ty, przy wyborze roweru [tu było ciekawie napisane bo niekoniecznie ale raczej wskazywało na wybór konkretnego roweru a nie np roweru zamiast konia, więc sobie 2w1 nawrzucałem zanim spostrzegłem...]
2. Wybrać dowolną istniejącą gumę do żucia i dokonać pozycjonowania ze względu na percepcję konsumenta.
3. Firma produkująca żywność dla psów i kotów rozważa wprowadzenie rozpuszczalnej odżywki dla jamników. I tu słabo pamiętam... coś jak podaj 4 główne koncepcje do rozważenia przez producentów przed wprowadzeniem produktu. Czy twoim zdaniem ten projekt ma szanse być udanym
Kryteria wprowadzenia nowego produktu - skarpetki do relaksoterapii
Kampania promocyjna dla napoju energetycznego…
… strategię cenową (dyskontowa, prestiżowa, zgarnianie, przenikanie) swoją odpowiedź uzasadnij.
1. Jesteś konsumentem, który chce kupić pralkę automatyczną, wymienić źródła (osobiste i nieosobiste), z których będziesz czerpał informacje.
2. Wybrać markę kawy istniejącą na rynku i opisać jak jest pozycjonowana.
3. Wybrać 3 kryteria segmentacji rynku artykułów biurowych (nie może być płeć ani wiek) i wypisać…
… dlaczego akurat taką
1. podać czynniki osobiste, społeczne i kulturowe (przynajmniej 5) jakie mają wpływ na np taką osobę jak ty, przy wyborze roweru [tu było ciekawie napisane bo niekoniecznie ale raczej wskazywało na wybór konkretnego roweru a nie np roweru zamiast konia, więc sobie 2w1 nawrzucałem zanim spostrzegłem...]
2. Wybrać dowolną istniejącą gumę do żucia i dokonać pozycjonowania ze względu…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz