Marketing - pytania

Nasza ocena:

3
Pobrań: 56
Wyświetleń: 1379
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing - pytania - strona 1

Fragment notatki:


Termin 0. Wymyślasz nazwę firmy, zasięg działalności, miejsce gdzie jest zlokalizowana. 1.Opisać dotychczasową ofertę firmy. 2.wymyślić jak poszerzyć jej działalność (nowy rynek, nowy produkt, dywersyfikacja czy penetracja), 3.Dokonać segmentacji w oparciu o 2 kryteria, podać te kryteria i segmenty/nazwy/ 4.Wybrać i uzasadnić najlepszy segment. 5.marketing-mix dla tego segmentu. (firma produkuje: sprzęt sportowy/odzież/produkty mleczne/kosmetyki i chemię - było narzucone) 1.Miałam firmę produkująca sprzęt sportowy . Wymyśliłam miejsce chyba nawet dałam Chrzanów i nazwę zmyśliłam (myślę że ten początek i tak nie był istotny).  1. firma produkuje sprzęt sportowy czyli rowerki, bieżnie, atlasy do ćwiczeń sprzedaje przez Internet, w sklepach sportowych oraz współpracuje z siłowniami, które kupują ten sprzęt. 2. tutaj wybrałam dywersyfikacje czyli poszerzenie asortymentu (chyba dobrze piszę) czyli chcę wprowadzić nowe produkty i pisałam jakieś tam pitu-pitu że koszulki, spodnie i bluzy sportowe, akcesoria. Wszystko z logiem mojej firmy. Podkreślałam że firma jest już znana na terenie PL (co chyba nawet było w poleceniu tym ogólnym/ początkowym) czyli ludzie znają już markę sprzętu więc może koszulkę też kupią bo sprawdzili że bieżnia im się nie rozsypała więc koszulka też im się nie rozwali po pierwszym praniu  3. segmentacja:  • chyba kulturową napisałam a w niej spędzanie wolnego czasu, tradycje • oraz demograficzną: wiek, płeć, wielkość i struktura rodziny. 4. wybrałam segment kultura- spędzanie wolnego czasu. I tutaj lanieeeee wody totalne. Czyli że teraz dużo osób dba o kondycje, zdrowy tryb życia, w wolnym czasie idą pobiegać w super ciuszkach mojej firmy albo na siłownie których jest coraz więcej. Coś też napisała o tej demograficznej że coraz więcej nie tylko młodych osób ale tez starszych zamawia jakieś bieżnie do domu albo chodzi na siłownie. Ale że jednak ja się skupiam na tym spędzaniu wolnego czasu, ekologia, pierdu-pierdu. 5. i marketing mix • Produkt- super jakość koszulek, ręczników (aa jeszcze ręczniki mam w nowym asortymencie) dobra marka, ludzie już ją znają, chodzą na siłownie gdzie jest sprzęt mojej firmy i widzą jaki jest świetny więc będą się spodziewać takiej samej jakości ciuszków.  • Cena wysoka bo wysoka jakość. Pisałam tez o tym tylko nie wiem już przy którym pkt. że jak ludzie kupują sprzęt do domów to w gratisie będą dostawać jakiś ręczniczek albo siłownia kupując sprzęt dostanie jakiś pakiet ręczniczków które będą rozdawać jako gratis dla kogoś kto kupi karnet. Aaa i w tych siłowniach będą też jakieś mini sklepy z rzeczami tej moje firmy.  • Promocja w sumie to chyba przy cenie Wam ją opisałam  • Dystrybucja- napisałam tu że dowozimy sprzęt który został zamówiony do domu i chyba tyle bo nie zdążyłam.


(…)

…, żeby w oczach dzieciaków miało to ręce i nogi. - strategia cen: informacje w Internecie i na funpage'ach o cenie, w broszurach, które wysyłam do stałych klientów droga pocztowa i elektroniczna, i inf. w moim sklepie firmowym  - strategia promocji: promocje wiązane (kup 3, czwarta gratis), dodaje jakieś tam pierdółki typu łyżeczki z naszym logiem, jakieś tam pluszaczkowe przywieszki z naszym logiem itp., do stałych klientów przed świętami wysyłam prezenciki by o nas nie zapomnieli - jakieś tam koszulki dla dzieci z logiem, łyżeczki, breloczki itp. (z naszym logiem oczywiście), a no i przed świętami robie akcje 5% zysku na prezenty dla dzieci z domów dziecka (ludzie wtedy kupują bo wiedza ze cos robią dla kogoś), jestem sponsorem na jakiś tam wystawach o tematyce podobnej do naszej czyli cos z dziećmi (MDK…
… jakie mogą wpływać na działalność firmy produkującej meble ogrodowe.
4. Wymienić 3 argumenty za tym, aby firma produkująca produkty spożywcze budowała markę czy cos W TYM STYLU.
5.Wymienic 3 zróżnicowane rynki docelowe dla firmy produkującej urządzenia dla amatorskiego fitness.
2 grupa:
1.Wymienić 3 zagrożenia banku (analiza swot). 2.Wymienić 3 czynniki wpływające na decyzję producenta rowerów gdzie utworzyć sklep…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz