III.Wskaźniki zainteresowania polityką
Praca dla partii politycznej
Przekonywanie innych do oddania głosu na określonego kandydata (partię)
Uczestniczenie w spotkaniach z politykami
Udział w dyskusjach politycznych w rodzinie
Udział w dyskusjach politycznych z sąsiadami, Udział w dyskusjach politycznych z obcymi
Śledzenie wydarzeń politycznych (sporadyczne, lub systematyczne) Zachowania wyborcze:
Głosowanie tematyczne - nakierowanie na konkretne kwestie
Głosowanie identyfikacyjne - silny związek emocjonalny wyborcy z partią lub wobec partii
Głosowanie skoncentrowane na kandydacie - obrazie społecznym kandydata
Skarżyńska, 2005
Głosowanie strategiczne - część ludzi głosuje nie tyle zgodnie z preferencjami, ale sugeruje się sondażami, czy partia ma szansę dotyczy - strategia nie marnowania głosu Głosowanie negatywne - głosując na daną partię głosuje się przeciwko innej, wówczas sondaż pokazujący zwycięstwo nie akceptowanej partii pobudza do wzięcia udziału w głosowanie „żeby nie wygrało” PiS, PO, SLD
Głosowanie pozytywne - Jeżeli sondaże pokazują przegraną partii mobilizuje to jej elektorat do pójścia do wyborów i równolegle może zdemobilizować elektorat partii wygrywającej w sondażach
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)