Marketing polityczny - ćwiczenia - Kampania negatywna

Nasza ocena:

3
Pobrań: 49
Wyświetleń: 1085
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing polityczny - ćwiczenia - Kampania negatywna - strona 1

Fragment notatki:

X Kampania negatywna
Cele kampanii negatywnych
Zniechęcenie wyborców do głosowania na cel ataku
Porównanie kandydatów tak, aby sponsor reklamy wypadł lepiej
Polaryzowanie postaw wyborczych / podkreślanie różnic
Negatywna reklama wizerunkowa
Negatywna reklama problemowa
Reklama atakująca
Reklama porównawcza
Reakcja na reklamę negatywną (zasada odpowiedź musi być):
Reakcja pozytywna - podjęcie problemowej dyskusji, ale bez odniesień bezpośrednich Reakcja negatywna - podważanie prawdziwości doniesień oraz prezentowanie „jedynej prawdy” Działanie reklam negatywnych”
Lepiej działają reklamy negatywne problemowe niż reklamy wizerunkowe
Lepiej działają reakcje na reklamy negatywne pozytywne (dyskusja problemowa)
Mocniej działa reklama negatywna gdy nie ma reakcji ze strony atakowanego
Atakowanie lubianego (wysokie poparcie) wyraźnie słabszego (wyraźnie niższe poparcie) reklamą wizerunkową może wzbudzić reakcję przeciwną chęć obrony słabszego
Reklama negatywna najsilniej oddziałuje na ludzi zainteresowanych polityką, ale korzystających z jednego źródła informacji (np. tylko TVN albo tylko Nasz Dziennik)
Ludzie deklarują, że nie lubią agresywnych reklam negatywnych ale właśnie te reklamy zapamiętują
Reklamy negatywne mogą spolaryzować, wyostrzyć obraz obu kandydatów i przez to zwiększyć uczestnictwo w wyborach
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz