Marketing partnerki - charakterystyka

Nasza ocena:

3
Pobrań: 70
Wyświetleń: 910
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing partnerki - charakterystyka  - strona 1 Marketing partnerki - charakterystyka  - strona 2

Fragment notatki:


MARKETING PARTNERSKI „Marketing partnerski to tworzenie, utrzymanie i wzbogacenie relacji z klientem- pozyskiwanie nowego klienta stanowi jedynie 1 krok w procesie marketingu” (Leonard Berry- twórca pierwszej definicji marketingu)
- polega na stworzeniu długoterminowego, obopólnie korzystnego stosunku z klientem jak również innymi uczestnikami gry rynkowej
- efektem powinno być poczucie zadowolenia i zaufania u zaangażowanych stron
Marketing partnerski- korzyści:
- pozwala lepiej poznać partnera, co owocuje możliwością lepszego zaspokojenia jego potrzeb
- pozwala obniżyć koszty i czas kolejnych transakcji
- wpływa na lojalność klientów
- wpływa pozytywnym rekomendacjom, jak również minimalizuje negatywne słowo mówione w przypadku błędów
Lojalność klientów ma wymierne efekty dla przedsiębiorstwa, ponieważ:
- koszty utrzymania klienta są 5 razy niższe niż pozyskanie nowego
- odzyskanie utraconego klienta 20 razy wyższe niż utrzymanie klienta, tym samym 4 razy wyższe od pozyskania nowego
Z punktu widzenia kupującego sprzedaż partnerska pozwala zredukować niepewność towarzyszącą zakupom, dzięki zaufaniu w jego fachowość i możliwości pomocy w rozwiązywaniu problemów.
Działanie zgodnie z zasadami marketingu partnerskiego przejawia się traktowaniem klientów tych aktualnych i potencjalnych, jak również podmiotów działających na naszym rynku, jako partnerów i sprzymierzeńców w interesach.
Drabina lojalności
Partner
Rzecznik akcent na wzbogacanie więzi (utrzymanie klienta)
Stronnik
Klienta Nabywca
Akcent na pozyskiwanie nowych klientów (łapanie klientów) Reflektant Marketing partnerski poszerza obszar działań marketingowych. Obejmuje rynki:
- klientów
- pośredników (dystrybutorów)
- dostawców
- potencjalnych klientów
- wpływowych instytucji
- wewnętrzne- marketing wewnętrzny
Szukanie partnerów w każdym z uczestników rynków oznacza:
- szukanie możliwości porozumienia z każdym z kim w tego typu porozumieniu możemy znaleźć wspólny interes
- zawieranie dłuższych i szerszych umów niż na jedną transakcje
- dążenie do eliminowania konkurentów pozostających poza związkiem partnerskim
- dążenie do obniżenia kosztów przez wspólne zakupy, porozumienia cenowe, podział rynku (świadomy wybór innych segmentów niż wybrał konkurent) wspólne promocje, tworzenie ofert komplementarnych a nie konkurencyjnych
W koncepcji marketingu partnerskiego, ważne są działania posprzedażowe.
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz