Marketing - konspekt

Nasza ocena:

5
Pobrań: 238
Wyświetleń: 1967
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing - konspekt - strona 1 Marketing - konspekt - strona 2 Marketing - konspekt - strona 3

Fragment notatki:



MARKETING
Marketing jest tak naprawdę tym wszystkim, o co chodzi w biznesie. Może zadecydować o jego sukcesie lub niepowodzeniu.

Marketing (def.) – to dostarczenie właściwego produktu, po właściwej cenie, we właściwym miejscu i czasie i przy użyciu właściwych środków promocji.

ORIENTACJE BIZNESOWE W DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA
Orientacja produkcyjna
Orientacja sprzedażowa
Orientacja marketingowa
Orientacja marketingowa strategiczna
Marketing partnerski

ĆWICZENIE 1
a) Czy wielkość ekranu miała wpływ na zakup telewizora?
b) Czy znane są Pani/Panu parametry telewizora?
c) Jaka jest Pani/Pana zdaniem największa zaleta telewizora?
d) Czy w domu jest jakiś inny telewizor?
e) Czy odpowiada Panu/Pani cena telewizora Sony?
f) Jakie inne urządzenia radiowo-telewizyjne znajdują się w Pana/Pani
domu?
g) Z ilu osób składa się gospodarstwo domowe?
h) Czy dużo czasu rodzina spędza przed telewizorem?
i) Czy nabędzie Pani/Pan antenę satelitarną?
j) Proszę podać liczbę pokoi w mieszkaniu?
k) Czy w domu są dzieci?
l) Jaki jest dochód na jednego członka gospodarstwa domowego?
m) Skąd czerpała Pani/Pan informacje o pojawieniu się na rynku telewizora
Sony?

MARKETING
Marketing jest tak naprawdę tym wszystkim, o co chodzi w biznesie. Może zadecydować o jego sukcesie lub niepowodzeniu.
Marketing (def.) - to dostarczenie właściwego produktu, po właściwej cenie, we właściwym miejscu i czasie i przy użyciu właściwych środków promocji.
ORIENTACJE BIZNESOWE W DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA
Orientacja produkcyjna
Orientacja sprzedażowa
Orientacja marketingowa
Orientacja marketingowa strategiczna
Marketing partnerski
OTOCZENIE RYNKOWE PRZEDSIĘBIORSTWA
ISTOTA MARKETINGU MIX
Marketing mix (def.) - jest zbiorem narzędzi marketingowych, które przedsiębiorstwo stosuje chcąc osiągnąć zamierzone cele na wybranym rynku działania.
Koncepcja „4P”
- produkt (product)
- cena (price)
- dystrybucja (place)
- promocja (promotion)
KONCEPCJA „5P”
W przypadku, gdy produkt jest niematerialny (usługi) koncepcja marketingu mix ulegapewnej modyfikacji. Zostaje dodane dodatkowe narzędzie: personel (people).
Pojęcie personelu obejmuje:
- zaangażowanie w proces obsługi
- samodzielność podejmowania decyzji bez odwoływania się do kierownictwa
- poziom wyszkolenia
- wygląd zewnętrzny i postawę wobec klientów
ĆWICZENIE 1
Co ma wspólnego Leszek Balcerowicz i jego reforma z początku lat 90. z marketingiem w Polsce w tej dekadzie? Inaczej: Jaki wpływ ma rynkowa transformacja gospodarki na marketing w Polsce?
ĆWICZENIE 2
Zaprojektuj mix marketingowy (produkt, cena, dystrybucja, promocja, a w jej ramach głównie - reklama, promocja sprzedaży, sprzedaż osobista), nadając wagę poszczególnym elementom w skali od 1 do 5 przy marketingu niżej wymienionych produktów. Uwaga! 1 oznacza najniższą, a 5 - najwyższą wagę dla danego elementu mixu; różnym elementom można nadać tę samą wagę.
a) Kosztowny samochód dostępny dla konsumentów o wysokich dochodach
b) Popularny gatunek kawy
c) Środki ochrony roślin
RYNEK
Rynek jest to ogół stosunków wymiennych między sprzedającymi, reprezentującymi podaż produktów, a kupującymi, zgłaszającymi zapotrzebowanie, czyli reprezentującymi popyt na produkty Popyt jest to zapotrzebowanie na dobra i usługi poparte posiadanymi środkami finansowymi
Podaż jest to ilość dóbr i usług zaoferowanych na danym rynku do sprzedaży
PRAWO POPYTU I PODAŻY
Prawo popytu - im wyższa cena danego produktu, tym mniejsze są ilości dokonywanych zakupów, natomiast niż

(…)

… zapisania wariantów odpowiedzi na pytanie zamknięte lub półotwarte
KLASYFIKACJA METOD ANKIETOWYCH
Ankieta - metoda pomiaru pierwotnego polegająca na samodzielnym udzieleniu pisemnych odpowiedzi przez respondentów.
CHARAKTERYSTYKA WYWIADÓW
Wywiad - metoda badania pierwotnego polegająca na udzielaniu przez respondentów odpowiedzi ustnych, które są zapisywane przez ankietera.
ĆWICZENIE 1
Skonstruuj ankietę…
… których stosowane są odmienne strategie działań marketingowych MACIERZ BCG
BCG (Boston Consulting Group) - metoda ta zakłada, że produkty należy oceniać z punktu widzenia dwóch kryteriów: udziału w rynku oraz tempa wzrostu sprzedaży.
CENA JAKO ELEMENT MIESZANKI MARKETINGOWEJ
CENA I JEJ FUNKCJE
* Cena to wartość produktu będącego przedmiotem transakcji zgodna z oczekiwaniami kupującego i sprzedającego, określana…
… to koszty przypadające na jednostkę produkcji (obliczane są jako iloraz kosztów całkowitych i wielkości produkcji).
Koszty całkowite są sumą kosztów stałych i zmiennych. Koszty stałe ponoszone są przez firmę niezależnie od wielkości produkcji (administracja, czynsz).
Koszty zmienne są uzależnione od wielkości produkcji (energia, robocizna, surowce).
Metoda oparta na popycie
Stosuję się segmentację rynku…
… podstawowej udzielanej przez sprzedawcę nabywcy, który spełnia określone warunki zakupu.
Rabat ilościowy
Rabat wartościowy
Rabat wierności
Rabat gotówkowy (skonto)
Rabat funkcjonalny
Rabaty związane z nabywcą
NEGOCJACJE CENOWE
Negocjacje cenowe to ustalanie cen produktów w procesie bezpośrednich uzgodnień pomiędzy sprzedawcą a nabywcą, prowadzących do zawarcia satysfakcjonującej obie strony umowy kupna…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz