Marketing globalny - ogólne założenia

Nasza ocena:

5
Pobrań: 168
Wyświetleń: 980
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing globalny - ogólne założenia  - strona 1 Marketing globalny - ogólne założenia  - strona 2 Marketing globalny - ogólne założenia  - strona 3

Fragment notatki:


Definicja marketingu globalnego i jego ogólne założenia Marketing globalny jest to marketing firm, które ze względu na światowe znaczenie i renomę swoich produktów i usług, działają w formach organizacji ponadnarodowych, o trudnym do ustalenia kraju pochodzenia. Ze względu na globalny charakter branż i produktów oraz globalny zasięg działalności marketing ten posługuje się w znacznym stopniu ujednoliconą kompozycją marketing-mix. Marketing globalny traktuje świat jako pojedynczy rynek dzięki czemu firma działająca w skali globalnej może ponosić niższe relatywnie koszty marketingu, badań rozwojowych, produkcji, logistyki i promocji dla pozyskiwania lojalności klientów. [1] Oznacza tworzenie nowego typu powiązań między przedsiębiorstwami, państwami i społeczeństwami. Jest określeniem procesu, w którym wydarzenia, decyzje i działania występujące w jednej części świata mają znaczące konsekwencje dla pojedynczych ludzi i całych społeczeństw w odległych nawet częściach globu. Obszarami globalizacji są finanse, rynki, strategie konkurencyjne, technologia, badania i rozwój wiedzy, modele konsumpcji i style życia, regulacje prawne, a także obraz ujednoliconego świata. Globalizacja zapewnia korzyści wynikające przede wszystkim z rozszerzania skali produkcji i przedłużania cykli życia produktów. [2] Globalizacja oznacza tworzenie nowego typu powiązań między przedsiębiorstwami, państwami i społeczeństwami. Jest określeniem procesu, w którym wydarzenia, decyzje i działania występujące w jednej części świata mają znaczące konsekwencje dla pojedynczych ludzi i całych społeczeństw w odległych nawet częściach globu. Obszarami globalizacji są finanse, rynki, strategie konkurencyjne, technologia, badania i rozwój wiedzy, modele konsumpcji i style życia, regulacje prawne, a także obraz ujednoliconego świata. Globalizacja zapewnia korzyści wynikające przede wszystkim z rozszerzania skali produkcji i przedłużania cykli życia produktów. Globalizacja rynku to traktowanie rynku światowego jako jednego rynku dla sprzedaży standaryzowanych produktów i usług. Globalizację stymulują: 1.      czynniki rynkowe obejmujące rosnącą homogeniczność potrzeb nabywców w większości krajów, powstawanie i rozwój globalnych firm i klientów, międzynarodowa skala kanałów dystrybucji i międzynarodowe przenikanie elementów i metod marketingu; 2.      czynniki związane z kosztami: korzyści skali i zakresu produkcji, handlu i usług, korzyści pozyskiwania know-how i doświadczeń, dostępność lepszych i tańszych źródeł zaopatrzenia, oszczędności scentralizowanej logistyki; 3.      czynniki rządowe: liberalna polityka handlowa, umiędzynarodowienie standardów technicznych, ekologicznych i bezpieczeństwa, międzynarodowa integracja krajów; czynniki konkurencyjne: zagrożenia na rynkach krajowych i zdolność konkurowania na rynku globalnym jakością produktów i usług, ceną, dystrybucją i marketingiem.

(…)

… się globalna wioską. Levitt sugerował iż można zarobić więcej koncentrując się na wspomnianych podobieństwach (między innymi redukcja kosztów dzięki standaryzacji produkcji) i zapominając o różnicach zapominając o różnicach. Jednakże innego zdania byli niektórzy znani teoretycy marketingu jak np. Philip Kotler który twierdził iż marketing wiąże się głównie z rozróżnieniem, odróżnieniem i zauważeniem różnic…
… powinno teoretycznie być tańsze niż przygotowanie oddzielnych reklam dla każdego kraju.
-         szybkość z jaką nowy produkt wchodzi na rynek
-         konkurencja
-         jakość
-         media elektroniczne i prasa połączone są z satelitami o zasięgu większym niż obszr jednego tylko kraju. Posiadają zatem regionalną jeśli nie globalną przestrzeń do sprzedania.
-         koszty centralnego zarządu - kluczowym czynnikiem kierującym firmy w stronę globalizacji jest potrzeba uzasadnienia kosztów bieżącego zarządu centralnego. Centralny zarząd przenosi najlepsze pomysły z jednego oddziału do drugiego oraz czuwa nad wspólną nauką wszystkich jednostek, wspólnym wyciąganiem wniosków. Osiągnięcie korzyści ze wspólności wymaga centralnego przywództwa. [18] Przesłanki i tendencje rozwojowe marketingu globalnego
Jeszcze 15…
… jest to także ze zjawiskiem zanikania różnic narodowych i regionalnych.[20] Czy podejście globalne przynosi zysk?
W wielu przypadków tak. Każde przedsiębiorstwo o jednej siedzibie głównej, w której to podejmuje się właściwie wszystkie decyzje może przyjąć globalną perspektywę (np. Ford, Pepsico Trading, British Airways). I tak jest w większości przypadków. Jednak koszty funkcjonowania wielonarodowych przedsiębiorstw…
… są bardzo duże. Podejmowanie decyzji - przede wszystkim ze względu na konieczność zachowania autonomii każdego kraju, a zatem osiągnięcie konsensusu - wiąże się z wysokimi kosztami i tworzeniem systemów doskonałej komunikacji (szczególnie elektronicznej). Autokracja może być znacznie tańsza i szybsza, ale w ten sposób mogą umknąć uwadze kluczowe szczegóły decydujące o powodzeniu przedsięwzięcia. Dla większości…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz