To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Majątek trwały
Przeznaczenie
Moduł Majątek Trwały przeznaczony jest do zarządzania informacją na temat środków trwałych przedsiębiorstwa. Oprócz ewidencji majątku trwałego, moduł realizuje zadania takie, jak inwentaryzacja, naliczanie amortyzacji czy tworzenie raportów.
Funkcjonalność
Moduł Środki Trwałe zapewnia realizację następujących zadań:
ewidencja majątku trwałego w układzie rodzajowym i miejsc użytkowania,
naliczanie amortyzacji,
klasyfikowanie środków trwałych,
podział środków trwałych na kategorie,
dokumentowanie operacji wykonywanych w ramach zarządzania środkami trwałymi,
tworzenie raportów,
prowadzenie inwentaryzacji,
prowadzanie automatycznej inwentaryzacji komputerów i oprogramowania w firmowej sieci.
Ewidencja majątku
Funkcja ewidencji majątku trwałego dostarcza użytkownikowi specjalnego, wygodnego w obsłudze formularza, za pomocą którego może on wprowadzać dane do komputera.
Składniki majątkowe porządkowane są w przejrzystej strukturze drzewiastej, ułatwiającej orientację przy poruszaniu się w dużych zbiorach środków trwałych.
Dostępna jest również funkcja wyszukiwania, która umożliwia wyszukanie odpowiednich składników majątkowych na podstawie różnych kryteriów.
Naliczanie amortyzacji
Funkcja naliczania amortyzacji umożliwia szybkie, automatyczne obliczenie odpisów amortyzacyjnych za dany okres. Dzięki integracji z modułem finansowo-księgowym, naliczone odpisy mogą być bezpośrednio księgowane w systemie FK.
Klasyfikowanie środków trwałych
Moduł umożliwia zdefiniowanie klasyfikacji środków trwałych. Odpowiedni formularz umożliwia wygodną edycję tabeli klas środków trwałych.
Dzielenie na kategorie
Funkcja podziału środków trwałych na kategorie umożliwia zdefiniowanie klasyfikacji na wewnętrzne potrzeby firmy.
Miejsca użytkowania
Majątek trwały może być również sklasyfikowany ze względu na miejsca użytkowania. W pierwszej kolejności definiowana jest struktura terytorialna firmy a następnie środki trwałe przypisywane są do poszczególnych lokalizacji.
Operacje na majątku
Moduł zarządzania środkami trwałymi umożliwia wprowadzenie standardowych operacji dla środków trwałych. Część operacji ma charakter systemowy (nie można ich usuwać ani modyfikować) jednak użytkownik może definiować również operacje własne. Pozwala to usprawnić przetwarzanie danych związanych ze środkami trwałymi.
Tworzenie raportów
Funkcja generowania raportów umożliwia przygotowanie różnorodnych zestawień na bazie zgromadzonych danych, takich jak raport z ewidencji środków, raport z amortyzacji, drukowanie nalepek kodów kreskowych składników majątkowych.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)