Logistyka - marketing

Nasza ocena:

3
Pobrań: 105
Wyświetleń: 1435
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Logistyka  - marketing - strona 1

Fragment notatki:

Dzięki jej treści dowiemy się więcej na takie tematy, jak: główne cele logistyki, fazy marketingu sprzedaży i zakupów, zarządzanie logistyką marketingową, koszty logistyki, koszty magazynowania.

_______________________________________
Logistyka jest procesem zarządzania całym łańcuchem dostaw. Logistyka ma za zadanie utrzymanie możliwie największego poziomu obsługi klienta. Logistyka jest głównym instrumentem wspomagającym działania marketingu.
Logistyka - proces zintegrowanego zarządzania (planowania, realizowania, organizacji i kontrolowania)
Łańcuch dostaw jest to działalność związana z przepływem materiału (towaru) od pierwotnego źródła poprzez wszystkie pośrednie formy aż do postaci w której jest konsumowany przez ostatecznego klienta.
Łańcuch logistyczny jest to technologiczne połączenie procesów przewozowych (przewozowych z magazynowymi) oraz organizacyjne skoordynowanie wszystkich ogniw zewnętrznych i wewnętrznych obrotu towarowego.
Pytania, na które stara się dać odpowiedź logistyka
Czy wybrać dostawcę, który proponuje niskie ceny, czy raczej takiego, który zapewnia szybkie dostawy?
Czy ważniejsze są częste dostawy, czy raczej ich punktualność
Czy możemy sobie pozwolić na więcej transportów aby ograniczyć magazynowanie?
Czy opłacalny jest fracht lotniczy w celu skrócenia czasu dostawy?
Jaki wpływ na koszty obsługi zamówień ma więcej lub mniej dostaw?
Czy należy postawić na atrakcyjniejsze opakowanie, a jeśli tak to w jakim stopniu wpłynie to na sposób i koszt transportu? Czy rozmawiać o opakowaniach z dostawcami, czy z producentami opakowań?
Czy stać nas na bardziej zaawansowane systemy informacyjne, zważywszy na inwestycje jakich to wymaga.
Czy powinniśmy się sami zająć magazynowaniem i transportem, czy zlecić to specjalistom z zewnątrz?
Czy mamy współpracować z naszymi partnerami na rynku a jeśli tak to w jaki sposób ?
Jeśli dział sprzedaży poszerzy swoją klientelę w pewnym sektorze to jaki to będzie miało wpływ na koszty całkowite dystrybucji?
Czy można zmniejszyć rozmiary opakowania określonych towarów by zmniejszyć powierzchnię magazynu w handlu detalicznym?
Jakie zakłócenia najczęściej występują w przepływie towaru? W jakim stopniu zależą one od błędów w systemie a w jakim stopniu są one od ...
Podstawowe zadania stawiane logistyce
Skrócenie i przyspieszenie wszystkich procesów na każdym etapie dystrybucji.


(…)

… usługi jako odpowiedzi na żądanie klienta,
- podaży żądanego poziomu usług.
2. Działalności transportowej a w tym:
- selekcji i unowocześnienia usług transportowych,
- dróg kołowych,
- rozkładów jazdy środków transportu,
- dobór wyposażenia w środki transportu,
- proces zamówień,
- kontrola stawek przewozowych.
3. Zarządzania zapasami w zakresie:
- polityki zapasów surowców i wyrobów gotowych,
- prognozowania sprzedaży,
- zróżnicowania produktów w punktach magazynowania,
- liczby, wielkości i lokalizacji punktów magazynowania,
- strategii napełniania i opróżniania magazynów oraz organizacji dostaw „just in time
4. Procesu zamówień, a w tym:
- sprzedaży zamówionych zapasów stosownie do zróżnicowanej procedury dostaw.
- metody transmisji informacji w procesie zamówień,
- przepisów dotyczących zamówień…
… konkurencyjności
! Koncepcje stymulowania realizacji celów przedsiębiorstwa Koncepcja i funkcja organizacji przedsiębiorstwa. PODEJŚCIE SYSTEMOWE W PODEJMOWANIU DECYZJI LOGISTYCZNYCH.
Pojęcie systemu logistycznego - w ogólnym przypadku przez system logistyczny będzie się rozumiało celowo zorganizowane i zintegrowane - w obrębie danego układu gospodarczego - przepływ materiałów i produktów oraz odpowiadających im informacji, umożliwiających optymalizację w zarządzaniu łańcuchem dostaw (min. Przez automatyczną identyfikację towarów, symulację komputerową, kontrloling, elektroniczna wymiana danych)
System logistyczny składa się z podsystemów: System zarządzania, system wykonawczy.
Zarządzanie podsystem planistyczny
planowanie
produkcji
potrzeb materiałowych
zaopatrzenia
zapasów
spedycji
podsystem decyzyjny…
…,
podatków od nieruchomości,
ubezpieczenia majątkowe.
Dział administracyjny.
zużycie materiałów biurowych
koszty usług telekomunikacyjnych, pocztowych.
Dział kosztów i cen.
koszty usług remontowych
koszty wynagrodzeń z narzutami,
czynsze,
kapitał zamrożony w zapasach wyrobów,
Dział kontroli jakości (k. badań jakości)
Dział technologiczny
Dział energetyczny (k. energii i wody)
Specjalista ds. bhp (k. odzieży
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz