To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
LIFO i FIFO jest do wyceny towarów: LIFO (last in first out) - liczymy najpierw po cenie towarów które kupiliśmy jako ostatnie a jak je wykorzystamy to liczymy po cenie towarów które kupiliśmy wcześniej FIFO (first in first out) - liczymy najpierw po cenie towarów które kupiliśmy jako pierwsze a jak je wykorzystamy to liczymy po cenie towarów które kupiliśmy później Teraz napisz sobie plusy i minusy przy kontach. Konta które mają plus po lewej stronie: towary, środki trwałe, rachunek bankowy, należności od odbiorców, koszty działalności i te 2 niepodpisane konta to ja zrobiłem koszty sprzedaży towarów i usługi obce. Reszta kont ma plusy po prawej :) I teraz po kolei jak księgowałem: 1) środki trwałe + 6000, rachunek bankowy + 4000, kapitał podstawowy + 10000 2) 8000 sztuk * 0,50 zł = 4000 zł (kwota netto) 4000 * 22% = 880 zł (VAT) 4000 + 880 = 4880 (kwota brutto) księgujesz: towary + 4000, rachunek bankowy - 4880, rozrach. z tyt. VAT - 880 3) 2400 (netto) 528 (VAT) 2928 (brutto) księgujesz: towary + 2400, zobow. wobec dostawców + 2928, rozrach. z tyt. VAT - 528 4) 6000 (netto) 1320 (VAT) 7320 (brutto) księgujesz: należności od odbiorców + 7320, przychody ze sprzedaży tow. + 6000, rozrach. z tyt. VAT + 1320 5) 7320 * 75% = 5490 rachunek bankowy + 5490, należności od odbiorców - 5490 6) 6000 sztuk za 2400 zł + 4000 sztuk za 2000 zł = 4400 zł towary - 4400, koszty sprzedaży tow. + 4400 7) 1200 (netto) 264 (VAT) 1464 (brutto) rachunek bankowy - 1464, usługi obce + 1200, rozrach. z tyt. VAT - 264 8) rachunek bankowy - 600, usługi obce + 600 9) te zapisy wewnętrzne to będzie spadek wartości samochodu, jest warty 6000 zł na 5 lat czyli 60 m-cy więc wychodzi 100 zł na m-c umorzenia śr. trwałych + 100, koszty działalności + 100 10) zapisujesz na kontach: przychody ze sprz. tow, koszty działalności, koszty sprz tow, usługi obce że bierzesz z tamtąd pieniądze czyli operacja 10a, 10b... i zapisujesz na wyniku finansowym -100 - 4400 - 1800 + 6000 wychodzi 6300 na dt i 6000 na ct teraz konto rozrach z tyt VAT podsumowujesz i wychodzi 1672 na dt i 1320 na ct różnica 352 zł Saldo konta rozrachunki z tyt VAT wynosi 352 i jest debetowe co oznacza należności od ZUS jakby było saldo kredytowe to wtedy mamy zobowiązania wobec ZUS
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)