Łańcuch wartości a łańcuch dostaw

Nasza ocena:

3
Pobrań: 84
Wyświetleń: 1085
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Łańcuch wartości a łańcuch dostaw - strona 1 Łańcuch wartości a łańcuch dostaw - strona 2

Fragment notatki:

Łańcuch wartości a łańcuch dostaw :
W łańcuchu dostaw odzwierciedla się cały proces tworzenia wartości dodanej Pojęcie wartości : Ogólne (A. Koźmiński, W. Piotrowski): Wartość to suma przychodów firmy będąca funkcją ceny oferowanego produktu i ilości sprzedanych towarów. Jako czynnik konkurencyjności (J. R. Bettman): Wartość jako suma, którą nabywcy są w stanie zapłacić za produkt, powstaje na skutek podjęcia przez przedsiębiorstwo wielu czynności podstawowych i wspierających składanie się na tzw. Łańcuch wartości M. Portera. Satysfakcja klienta osiągnięcia dzięki tym czynnościom umożliwia przedsiębiorstwu uzyskani pozycji konkurencyjnej. W ujęciu kosztowym (R. Matwiejczuk): Wartość dla klienta jest różnicą pomiędzy całkowitą wartością produktu a kosztem, jaki musi on ponieść w związku z jego pozyskaniem (nabyciem). W ujęciu konsumenckim (K. Przybyłowski, S. Hartley, R. Kerin, W. Rudelius): Wartość to jedyna w swoim rodzaju kombinacja korzyści uzyskanych przez klientów, obejmujących jakość, cenę, wygodę, punktualną dostawę oraz usługi w okresie zarówno, przed jaki po sprzedaży. Wartość dodana (K. Perechuda) Wartość, która w mniemaniu odbiorcy dostawca wnosi podczas transakcji. Istnieje różne spojrzenie na wartość dodaną w łańcuchu dostaw :
W przypadku producenta jest nią wartość dodana do materiałów i innych nakładów ponoszonych w procesie produkcji.
W przypadku firmy handlowej może ona wynikać z funkcjonalności, estetyki, organizacji czy też korzystnej lokalizacji punktów sprzedaży
W przypadku firmy usługowej odzwierciedleniem wartości dodanej będzie wyższa jakość oferowanych produktów i usług, niższe koszty oraz kreowanie dodatkowych użyteczności dla klienta W literaturze coraz wyraźniej podkreśla się znaczenie zadowolenia z otrzymanej wartości w kreowaniu lojalności jako czynnika osiągania przewagi konkurencyjnej :
Pożądana wartość dla klienta
Cele i zamierzenia klienta
Pożądane kompetencje w procesie użytkowania
Pożądane artykuły producenta i jego funkcjonowania??
Zadowolenie z otrzymania wartości
Satysfakcja oparta na celach
Satysfakcja oparta na konsekwencjach
Satysfakcja oparta na atrybutach Dostarczenie odbiorcy o unikalnej wartości doprowadza do budowania trwałych relacji z klientem Wartość dodana produktu może być rozpatrywana z punktu widzenia dostawcy i odbiorcy produktu stąd : Dla przedsiębiorstwa jako dostawcy - wartość dodana stanowi różnicę pomiędzy całkowitą wartością sprzedaży (ceną) a wartością zakupionych materiałów i usług ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz