Kultura menadżerska - rozmowa przez telefon, omówienie

Nasza ocena:

3
Wyświetleń: 553
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Kultura menadżerska - rozmowa przez telefon, omówienie - strona 1

Fragment notatki:

Rozmowa przez telefon W ostatnich dziesięcioleciach nastąpił poważny postęp w różnych dziedzinach życia, nie wyłączając telekomunikacji.
Telefon stał się powszechnym środkiem porozumiewania się. Skonstruowano też nowe typy telefonów - telefony komórkowe, telefony z automatycznymi sekretarkami, rejestrującymi informacje przekazywane podczas nieobecności gospodarzy. Pojawiły się telefony bezprzewodowe, umożliwiające przeprowadzenie i odebranie rozmów z różnych pomieszczeń mieszkania.
Rozmawiając przez telefon mówimy wyraźnie, krótkimi zdaniami, spokojnym tonem. Osoby rozmawiające, nie widząc siebie, ustalają wzajemny stosunek na podstawie odbieranych wrażeń słuchowych. Wymaga to dużej uprzejmości w tonie i treści, dlatego też nie mówimy tonem ostrym, szorstkim, mentorskim.
Rozmowa telefoniczna składa się z czterech etapów:
przed przystąpieniem do rozmowy zastanawiamy się nad jej treścią, zapisujemy poszczególne problemy, nazwiska, miejscowości, terminy i inne niezbędne szczegóły,
uzyskanie połączenia i nawiązanie kontaktu z właściwą osobą,
przeprowadzenie rozmowy,
upewnienie się, czy odbiorca wszystko zrozumiał
Każdy z tych etapów spełnia określoną rolę i nie powinien być pominięty
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz