Kto najczęściej jest kapitałem intelektualnym-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 7
Wyświetleń: 609
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Kto najczęściej jest kapitałem intelektualnym-opracowanie - strona 1

Fragment notatki:

Kto najczęściej jest kapitałem intelektualnym? Najczęściej są to:
konstruktorzy,
technolodzy,
architekci,
projektanci,
wynalazcy,
racjonalizatorzy,
których działalność daje przedsiębiorstwu wymierne korzyści.
Korzyści te wyrażają się:
skróceniem cyklu produkcyjnego,
zmniejszeniem strat,
obniżeniem kosztu wytworzenia,
wypracowaniem nowych norm jakościowych ograniczających koszty braków i reklamacji.
Natomiast w obszarze działalności organizacyjnej można wyróżnić dwa rodzaje kapitału intelektualnego - aktywność jednego jest skierowana do wewnątrz firmy a drugiego na rynek.
Aktywność skierowana do wewnątrz firmy to działalność ludzi skierowana na: usprawnienie funkcjonowania przedsiębiorstwa poprzez nowoczesne struktury organizacyjne,
podnoszenie poziomu zarządzania i jego jakości.
Ludzie ci umieją we właściwym czasie dostrzec pojawiające się zagrożenia, czy też mankamenty w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa i szybko im przeciwdziałać. Wprowadzają nowe procedury, metody i techniki, i tak budują tożsamość i kulturę przedsiębiorstwa.
Aktywność skierowana na rynek - ludzie ci posiadają umiejętności zdobywania i utrzymywania kolejnego klienta. Jest to najważniejsze dla firmy, bo pozwala na obniżenie kosztów reklamy (która jest bardzo droga), kosztów marketingu bezpośredniego, promocji, badania rynku przez profesjonalne firmy, co jest bardzo kosztowne i nie zawsze przynosi dobre efekty.
Ten związek firmy z klientem umożliwia uniknięcie badań ankietowych, sondaży (także bardzo kosztownych).
Trzeci aspekt : umiejętność pozyskania stałego klienta i włączenie go do współpracy z firmą, co jest ważnym źródłem sygnałów z zewnątrz o nowych potrzebach produktowych, technologicznych czy też serwisowych. Lojalny kooperant, dostawca może być źródłem informacji o nowych środkach produkcji, nowych technologiach lub materiałach.
Stąd też umiejętność pozyskiwania klienta jest bardzo cenionym kapitałem intelektualnym, który przejawia się w konkretnych wynikach finansowych przedsiębiorstwa.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz