Konwergencja i długi ogon - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 63
Wyświetleń: 861
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Konwergencja i długi ogon - wykład - strona 1 Konwergencja i długi ogon - wykład - strona 2

Fragment notatki:

Konwergencja Konwergencja to „zachodzący obecnie proces, którypolega na łączeniu się treści z branży audiowizualnej i wydawniczej, potencjalnie oddzielnych infrastruktur medialnych (takich jak infrastruktury wspierające usługi radiowo-telewizyjne i telekomunikacyjne), mogących przenosić podobne rodzaje informacji za coraz niższą cenę, możliwości interaktywnego przechowywania znanych ze świata komputerów i powszechnej dostępności, poprawiający funkcjonalność elektroniki oraz łatwość jej użytkowania” (Kung 2010, s. 128). Jeden z modeli konwergencji Odmasowienie i multiplikacja nisz Wprawdzie globalne koncerny medialno-rozrywkowe są w stanie zainwestować coraz więcej w superprodukcje (np. Avatar), jednak dzięki internetowi i cyfryzacji zachodzi równolegle proces odmasowienia i multiplikacji nisz. Polega on na wzroście znaczenia obsługi coraz mniej licznych i coraz bardziej wyspecjalizowanych audytoriów. Przyczyny ekonomiczne to spadek kosztów obsługi nisz wywołany postępem technologicznym, w szczególnościupowszechnieniem internetu i cyfryzacji, np. telewizja cyfrowa. Termin broadcasting zastępuje się terminem narrowcasting. Koncepcja „długiego ogona” (Long Tail) Przed epoką internetu i cyfryzacji uważano, że świat opisuje tzw. zasada Pareto, mówiąca że firmy uzyskują 80% przychodów dzięki sprzedaży jedynie 20% swojego asortymentu. Pojęcie „długi ogon” powstało na bazie obserwacji działalności firm takich jak Amazon, których struktura przychodów łamie zasadę Pareto. Dzięki niskim kosztom sprzedaży w internecie, firmom takim opłaca się oferowanie nabywcom dużo większej liczby pozycji. Bardzo szeroki i bardzo zróżnicowany asortyment oraz niskie koszty sprzedaży skutkują tym, że suma obrotów osiąganych dzięki sprzedaży rzadko poszukiwanych, niszowych pozycji może być wyższa niż w przypadku najpopularniejszych, masowo sprzedawanych towarów. W przeciwieństwie do tradycyjnej księgarni, miejsce „na półkach” firmy Amazon jest niemal nieograniczone, wobec czego łatwiej jest jej zarobić na obsłudze nisz (tzn. sprzedaży mało popularnych produktów). ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz