To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Konsultant PR:
Rozumienie strategii i celów PR w firmie
Określanie publiczności
Wybór mediów
Współpraca z mediami
Organizowanie imprez
Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych
Umiejętności pomagające w prowadzeniu biznesu
Fotografia
Informacje prasowe
Listy
Prezentacje
Błędy w PR:
funkcjonalna krótkowzroczność - wynika ze złego umieszczenia PR
filozofia kurka - nie tworzenie działu PR, uważamy, że stworzymy go ad hoc jak będzie problem
Stawianie wozu przed koniem - ignorowanie wstępnych badań i analiz
Znieczulenie miejscowe - organizowanie PR tylko w miejscu działania firmy
Nerwica dobrych wiadomości - przekazujemy tylko dobre informacje
Tik komunikacji jednego strzału - komunikujemy tylko raz o danej sprawie (najczęściej w raporcie rocznym)
Zbudzenie cienia - ukrywanie się, „im ciszej tym lepiej” - po co nam pismacy, zwłaszcza, że zajmujemy się praniem brudnych pieniędzy i sprzedażą broni Irakowi Planowanie:
Niezbędne do określenia celów kampanii i uzyskania poparcia kierownictwa
musimy znać:
cele i strategie firmy
budżet
naszą bazę intelektualną
badania
charakter otoczenia w którym funkcjonujemy
Zarządzanie:
Style zarządzania:
zarządzanie problemowe
przez cel
charyzmatyczne (przykład Watykan)
przez nieobecność
mimochodem
przez przypadek
za zgodą
Zarządzanie problemowe - to umiejętność rozumienia, angażowania, koordynowania i ukierunkowywania całokształtu funkcji strategicznych i planistycznych oraz działań dla realizacji jednego konkretnego celu - przekonujemy społeczeństwo, że to co robimy jest dobre dla wzystkich.
Aby to zrobić musimy:
zidentyfikować problem zanalizować i ocenić problem
ustalić możliwości strategiczne postępowania
wprowadzić w życie program
ocenić zrealizowanie programu
Cele:
utrzymanie znaczącej pozycji na rynku
ograniczenie ryzyka
tworzenie nowych możliwości rozwoju
zarządzanie wizerunkiem organizacji
Zarządzanie przez cele:
Polega na patrzeniu w przyszłość tak daleko by widzieć końcowy wynik naszego działania. Zaczynamy od analizy wizji organizacji.
Następnie cel formułujemy tak, aby był zrozumiały dla pracowników. Cele muszą być realne, wykonalne i mierzalne - fajnie wskazać na termin wykonania.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)