To tylko jedna z 5 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
KONSPEKT LEKCJI ZABAW I GIER RUCHOWYCH W KLASIE II SZKOŁY PODSTAWOWEJ PROWADZĄCY: ZADANIA DYDAKTYCZNE:
DATA: 1. Nauczanie zabawy skocznej pt.
KLASA: III podstawowa „Wyścig balonoskoczków” MIEJSCE: sala nr VII AWFiS 2. Doskonalenie zabawy bieżnej ILOŚĆ ĆWICZĄCYCH: 26 „Wyścig numerów”
CZAS TRWANIA: 45min
ZADANIE WYCHOWAWCZE:
Rozwijanie umiejętności pracy w zespole, kulturalne i sportowe zachowanie się podczas rywalizacji.
SPRZĘT: 6 balonów, pachołki, 26 obręczy, 26 kółek ringo, 8 piłeczek do tenisa, szarfy.
Konspekt opracowany w oparciu o program DKW-4014-159/99, autor: Mirosława Śmiglewska
Tok lekcji Treść Dozowanie Wskazówki organizacyjno metodyczne I. część wstępna 10 ' 1. Czynności organizacyjne, sprawdzenie gotowości uczniów do zajęć 2. Przedstawienie zadań lekcji
3. Uzasadnienie teoretyczne, motywacja do ćwiczeń fizycznych.
4. Zabawa masowa
5. Ćwiczenia wszechstronne przygotowujące do realizacji zadań lekcji. Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności i stroju sportowego.
Powiadomienie o nauczaniu zabawy skocznej pt. „wyścig balonoskoczków” oraz o doskonaleniu zabawy pt. .
Powiadomienie o korzystnym wpływie wysiłku fizycznego na kształtowanie się cech motorycznych oraz uzasadnienie wykorzystywanie do tego gier i zabaw.
„Ryby i rybacy”.
Pole boiska do piłki ręcznej stanowi powierzchnia „jeziora”, I zespół (rybacy) biegnąc jeden obok drugiego, trzymając szarfę, stara się w określonym czasie chwycić w sieć uciekające po całym „jeziorze” ryby - (II zespół). Ryby, starając się uniknąć schwytania zmieniają tempo biegu, kierunek, stosują zwody. Złapaną rybę rybacy odprowadzają do przystani, gdzie pozostaje do końca ustalonego na połów czasu. Po jego upływie następuje liczenie złowionych ryb oraz zmiana ról pomiędzy zespołami i zabawa toczy się jak wcześniej. Wygrywa zespół, który w czasie swojego połowu złowi więcej ryb.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)