Koncepcja logistycznej obsługi klienta

Nasza ocena:

5
Pobrań: 630
Wyświetleń: 2751
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Koncepcja logistycznej obsługi klienta - strona 1 Koncepcja logistycznej obsługi klienta - strona 2 Koncepcja logistycznej obsługi klienta - strona 3

Fragment notatki:

Koncepcja logistycznej obslugi klienta Obsluga klienta - to umiejętność lub zdolność systemu logistycznego przedsiębiorstwa do sprawnego i efektywnego zaspakajania potrzeb oczekiwan i wymagan klientow pod względem niezawodności, wygody, czasu i komunikacji Logistyczna obsluga klienta to  wykonywanie wzajemnie skoordynowanych czynności/usług mających wpływ na zadowolenie klienta Czynniki decydujące o poziomie obslugi klienta - czas- obejmuje on odstep czasowy zawarty pomiedzy zlozeniem zamowienia, a dotarciem towaru do klienta. Najwazniejsze elementy czasowe: 1. przygotowanie zamowienia 2. przekazanie zamowienia do dostawcy 3. opracowanie i realizacja zamowienia 4. przygotowanie przesylki - niezawodność- oznacza staly lub zgodny z oczekiwaniami czas dostawy, jej bezpieczeństwo i prawidłowość wykonania - komunikacja- dwustronny dialog miedzy klientem a sprzedającym, który pozwala kontrolowac proces realizacji zamowienia - wygoda- jest to najobszerniejszy objętościowo element, wymagajacy zróżnicowanej polityki przedsiębiorstwa w zależności od klienta Podstawowe formy obslugi klienta - zaoferowanie korzystnych warunkow finansowych i kredytowych - zagwarantowanie dostawy w określonym czasie - unowocześnianie techniki fakturowania w celu wyjscia naprzeciw wymaganiom klienta - postawienie do dyspozycji klientow kompetentnych przedstawicieli pionu sprzedazy - zapewnienie materiałów wspomagających prezentacje Mierniki poziomu obslugi klienta - mierniki dostępności - mierniki zdolności - mierniki jakości obslugi Mierniki dostępności - wskaźnik zamówień wg. Pozycji - wskaźnik zamówień wg. Wartości Mierniki zdolności - terminowość - poziom niesprawności - przeciętny czas dostawy Mierniki jakości - wskaźnik bezbłędności - wskaźnik bezszkodowości Zamowienie perfekcyjne – O.T.I.F - on time, In-full, terror-free - dostawa dotrze do klienta w wyznaczonym terminie - kompletność -faktura bezbledna – wolne produkty od wad Przyczyny utrzymania zapasow - poprawa obslugi klienta - wspieranie ekonomiki produkcji - umożliwienie osiągnięcia korzyści skali w sferze zaopatrzenia i transportu - zabezpieczenie przed zmianami cen - ochrona przed niespodziewanymi zmianami popytu i czasu realizacji zamowienia - zabezpieczenie przed nastepnymi klesk żywiołowych i innych niebezpieczeństw Koszty zapasow Do kosztow związanych z utrzymaniem i kontrola zapasow zaliczyc można następujące glowne grupy kosztow: 1. koszt zakupu lub wyprodukowania konkretnych pozycji zapasow 2. koszt zamowienia 3. koszt utrzymania zapasow: - koszty zamrozenia kapitalu (5-35%) - koszty skladowania - koszty starzenia się 4. koszty wyczerpania się zapasow (koszty niedoborow) - Utrata dobrej reputacji lub strata zamówień w przyszłości

(…)

… mających na celu pozyskanie materiałów i
pozostawienie do dyspozycji sfery produkcji
Elementy gospodarki materiałowej
- Zaopatrzenie we wszystkie niezbędne materialy, wykorzystywane w procesach
wytwarzania w przedsiębiorstwie
- Magazynowanie i skladowanie materiałów
– Transport materiałów (również wewnątrz zakładowy)
Sfera zaopatrzenia- przyczyny rozwoju koncepcji
1. Zalamanie gospodarcze lat siedemdziesiątych
2. wzrost znaczenia koncepcji „wzrostu zerowego
3. ograniczenie dostepu do surowcow i energii, rozwoj koncepcji recyklingu
4. rozwoj koncepcji naukii ekologii
5. zalamania i wahania koniunkturalne
6. sfera zakupow materiałowych
Gospodarka materialowa- instrumenty
1. Polityka dotyczaca ilości zakupow
2. polityka kształtowania jakości
3. polityka cenowa
4. polityka w zakresie selekcji rynkowej
5…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz