Komunikowanie się w organizacji - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 140
Wyświetleń: 1260
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Komunikowanie się w organizacji - wykład - strona 1 Komunikowanie się w organizacji - wykład - strona 2

Fragment notatki:

KOMUNIKOWANIE SIĘ W ORGANIZACJI      Szum informacyjny    SZUM INFORMACYJNY  – to zakłócenia, które powodują zniekształcenia przekazu  informacji bądź wywołują dezorientację odbiorcy.    Mogą to być zakłócenia typu:       mechanicznego  (np. słaba jakość połączenia telefonicznego, nieczytelny faks) lub        emocjonalnego  (np. brak zainteresowania, nieakceptowanie nadawcy, niechęć  personalna).       Przyczyną wielu szumów komunikacyjnych jest również niewłaściwy dobór kanałów  komunikowania                                                                       KOMUNIKACJA  Rodzaje komunikacji   JEDNOSTRONNA                                                    ODBIORCA     NADAWCA  Rodzaje komunikacji  DWUSTRONNA   ODBIORCA NADAWCA                                                              Sprzężenie zwrotne  KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA   WERBALNA   Słowa, zdania, wypowiedzi   Intonacja, natężenie, barwa głosu   KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA   NIEWERBALNA  Gesty, mimika twarzy  Postawa, mowa ciała     KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA    EFEKT BUMERANGOWY -Wywołanie zmiany w odwrotnym do zamierzonego  kierunku        Najważniejsze czynniki wpływające na skuteczność procesu komunikowania    1. wiarygodność nadawcy (osobowość, kompetencja, moralność)   2. siła (stopieñ) kontroli, jaką ma nadawca przekazu nad jego odbiorcą    3. rodzaju kodu, którym posługują się uczestnicy procesu komunikowania  (komunikacja werbalna i niewerbalna – mowa ciała)   4. pokrewieñstwo zadañ nadawcy i odbiorcy (partnerzy komunikacyjni operują tym  samym językiem fachowym, a  wiec nie występują raczej nieporozumienia  interpretacyjne).    5. konflikt partnerów komunikacji osłabia lub też uniemożliwia właściwe  odczytywanie informacji    Najważniejsze czynniki wpływające na skuteczność procesu komunikowania   Najważniejszą cechą przekazu jest relacja wypowiadanych treści do motywacji  parterów komunikacji. Im bardziej przedstawiane przez nadawcą argumenty trafiają  do motywacji odbiorcy, tym większa jest szansa na uzyskanie zamierzonego efektu     METANORMY   METANORMY – specyficzne normy ukształtowane obok norm formalnych i często  stojące w sprzeczności wobec nich.             Z mniejszą lub większą siłą oddziałują na pracowników. Im bardziej  metanormy   różnią od norm oficjalnych, tym zjawiska dezorganizujące w przedsiębiorstwie będą  ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz