To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
KOMUNIKOWANIE SIĘ W ORGANIZACJI Szum informacyjny SZUM INFORMACYJNY – to zakłócenia, które powodują zniekształcenia przekazu informacji bądź wywołują dezorientację odbiorcy. Mogą to być zakłócenia typu: mechanicznego (np. słaba jakość połączenia telefonicznego, nieczytelny faks) lub emocjonalnego (np. brak zainteresowania, nieakceptowanie nadawcy, niechęć personalna). Przyczyną wielu szumów komunikacyjnych jest również niewłaściwy dobór kanałów komunikowania KOMUNIKACJA Rodzaje komunikacji JEDNOSTRONNA ODBIORCA NADAWCA Rodzaje komunikacji DWUSTRONNA ODBIORCA NADAWCA Sprzężenie zwrotne KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA WERBALNA Słowa, zdania, wypowiedzi Intonacja, natężenie, barwa głosu KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA NIEWERBALNA Gesty, mimika twarzy Postawa, mowa ciała KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA EFEKT BUMERANGOWY -Wywołanie zmiany w odwrotnym do zamierzonego kierunku Najważniejsze czynniki wpływające na skuteczność procesu komunikowania 1. wiarygodność nadawcy (osobowość, kompetencja, moralność) 2. siła (stopieñ) kontroli, jaką ma nadawca przekazu nad jego odbiorcą 3. rodzaju kodu, którym posługują się uczestnicy procesu komunikowania (komunikacja werbalna i niewerbalna – mowa ciała) 4. pokrewieñstwo zadañ nadawcy i odbiorcy (partnerzy komunikacyjni operują tym samym językiem fachowym, a wiec nie występują raczej nieporozumienia interpretacyjne). 5. konflikt partnerów komunikacji osłabia lub też uniemożliwia właściwe odczytywanie informacji Najważniejsze czynniki wpływające na skuteczność procesu komunikowania Najważniejszą cechą przekazu jest relacja wypowiadanych treści do motywacji parterów komunikacji. Im bardziej przedstawiane przez nadawcą argumenty trafiają do motywacji odbiorcy, tym większa jest szansa na uzyskanie zamierzonego efektu METANORMY METANORMY – specyficzne normy ukształtowane obok norm formalnych i często stojące w sprzeczności wobec nich. Z mniejszą lub większą siłą oddziałują na pracowników. Im bardziej metanormy różnią od norm oficjalnych, tym zjawiska dezorganizujące w przedsiębiorstwie będą
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)