Komunikacja publiczna - ćwiczenia 2.03.2011

Nasza ocena:

5
Pobrań: 119
Wyświetleń: 1218
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Komunikacja publiczna - ćwiczenia   2.03.2011 - strona 1 Komunikacja publiczna - ćwiczenia   2.03.2011 - strona 2

Fragment notatki:


2.03.2011 Dnia 1 marca 2011 o godzinie 13.15 odbyły się zajęcia z przedmiotu Historia  Społeczna Polski prowadzone przez prof dr hab Kazimierz Przybysz. Zajęcia  odbyły się w sali 1 przy ulicy Krakowskie Przedmieście 3. Tematem zajęć było  tworzenie się granic II RP po I WŚ. W tym dniu odbyły się tylko jedne zajęcia.  Komunikowanie publiczne - komunikowanie formalne zachodzące w określonej  przestrzeni komunikacyjnej (informacyjnej), a jego celem ma być przekazywanie i  wymiana informacji o publicznym zastosowaniu oraz podtrzymywanie więzi  społecznych przez odpowiedzialne za ten proces instytucje publiczne. Związane  jest ono z pewnymi formami. Musi być to prosty, czysty przekaz, pozbawiony  niepotrzebnych informacji. nadawcą informacji publicznej mogą być: ministerstwo, urząd miasta, rektor,  spółdzielnia mieszkaniowa, ZTM, instytucje UE, fundacje i stowarzyszenia, banki  narodowe ________________________________________________________________ ______ referat Komunikowanie publiczne - jest to komunikowanie formalne zachodzące w  określonej przestrzeni komunikacyjnej (określony obszar zasięgu informacji)  mające na celu przekazywanie i wymianę informacji o publicznym zastosowaniu  oraz podtrzymywanie więzi społecznych przez odpowiedzialne za ten proces  instytucje publiczne. Wykorzystuje wszystkie kanały dyfuzji informacji. Zadania komunikowania publicznego: - informacja o działaniach aparatu administracji publicznej - tworzenie stosunków między nadawcami publicznymi i ich odbiorcami - prezentacja i promocja propozycji usług publicznych oferowanych przez  instytucje publiczne - rozpowszechnianie wiedzy na temat funkcjonowania instytucji publicznych - prowadzenie kampanii informacyjnych Cechy komunikowania publicznego: - jest kompromisem interesów (jest formą dialogową, powstaje w procesie  dyskusji) - ma charakter regulacji (naklejki informacyjne w autobusach/tramwajach) - jest gwarancją Praw Człowieka (mamy prawo wiedzieć, obowiązek przekazania  informacji) - ma wyprzedzać działania instytucji - ma charakter dwustronny (dwukierunkowy) Kierunki przepływu informacji: - od instytucji publicznych do obywateli - od obywateli do instytucji publicznych Charakter komunikowania publicznego: - interpersonalny (np. idziemy do sekcji studenckiej...) - grupowy - instytucjonalny (komunikacjia wewnątrz instytucji) - madialny (czyli z wykorzystaniem nowych technologii, nie internet tylko mail) - masowy (np. telewizja, radio, internet) Nadawcy komunikatu publicznego: - pion decyzji (elity), pochodzi z wyborów - pion fachowy (urzędnicy), tzw służba cywilna w utopii zmienia się władza a fachowcy nie, ale w rzeczywistości pion fachowy  zmienia się razem z pionem decyzji Odbiorcy komunikatu publicznego: - publiczność ogólna - publiczność szczególna - nieformalne grupy interesu/grupy nacisku ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz