To tylko jedna z 5 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
1 Komunikacja marketingowa – cz. 2 Promocja sprzedaŜy Promocja sprzedaŜ Promocja sprzeda Promocja sprzed SprzedaŜ osobista SprzedaŜ osobist SprzedaŜ osobis SprzedaŜ osobi Public Public Publi Publ relations relation relatio relati Marketing bezpośredni Marketing bezpośredni Marketing bezpośredn Marketing bezpośred i interaktywny i interaktywn i interaktyw i interakty Zintegrowana komunikacja marketingowa to zarządzanie i kontrola nad całym procesem komunikowania się na rynku, a takŜe zagwarantowanie, Ŝe pozycjonowanie marki, osobowość i przesłania są przekazywane całościowo przez kaŜdy element programu komunikacji i wypływają z jednej konsekwentnej strategii. - obejmuje narzędzia o charakterze krótkookresowych bodźców ekonomicznych i zachęt, stosowanych w celu aktywizacji sprzedaŜy i zwiększenia skłonności klienta do zakupu. ◦ Inne określenia: promocja handlowa, ◦ promocja dodatkowa, ◦ sales promotion Sieci handlowe stosują coraz więcej instrumentów promocyjnych o charakterze „push”, szczególnie tzw. promocje cenowe. Promocja sprzedaŜy moŜe być ukierunkowana na konsumentów, pośredników handlowych i sprzedawców przedsiębiorstwa (personel sprzedaŜy). Przyczyny wzrostu znaczenia promocji sprzedaŜy: ◦ menedŜerowie produktu są zmuszani do ciągłego zwiększania wolumenu sprzedaŜy, ◦ wzrasta konkurencja, ◦ zmniejsza się skuteczność reklamy, ◦ konsumenci dąŜą do maksymalizacji korzyści z zakupu. 2 ukierunkowanej na konsumentów ukierunkowanej na konsumentó ukierunkowanej na konsument ukierunkowanej na konsumen : zwiększyć sprzedaŜ w krótkim okresie i budować długookresowo duŜy udział w rynku, ukierunkowanej na pośredników (promocja ukierunkowanej na pośredników (promocja ukierunkowanej na pośredników (promocj ukierunkowanej na pośredników (promoc handlowa) handlowa handlow handlo - nakłaniać detalistów i innych pośredników do: ◦ utrzymywania asortymentu firmy i oferowania nowych produktów, ◦ promowania produktów, ◦ zwiększania powierzchni ekspozycji produktów, ◦ zwiększania poziomu zapasów, ukierunkowanej na sprzedawców ukierunkowanej na sprzedawcó ukierunkowanej na sprzedawc ukierunkowanej na sprzedaw : oferowanie szerszego wsparcia sprzedaŜy i motywowanie. Próbki Próbk Kupony Kupon Oferty refundowane Oferty refundowan Konkursy Konkurs Gry Gr GadŜety reklamowe GadŜety reklamow Oferty „więcej za tę samą cenę” Oferty „więcej za tę samą cenę Nagrody za lojalność Nagrody za lojalnoś Promocja w punkcie sprzedaŜy
(…)
…
publicznej i moŜe powodować pozytywne
skojarzenia sukcesów czy działań osób lub
instytucji sponsorowanych z sytuacją firm
sponsorujących.
Przedmiotem sponsoringu bywają najczęściej
sport, nauka, kultura i działalność społeczna.
reklama pocztowa (adresowa i bezadresowa),
telemarketing (przychodzący i wychodzący),
e-mailing oraz inne interaktywne sposoby
działania (w tym interaktywne strony www),
sprzedaŜ…
… pozytywnego
nastawienia odbiorców do przedsiębiorstwa (styl kontaktów
interpersonalnych, kultura obsługi itp.).
2
marketing,
hostessy i przedstawiciele
przedsiębiorstwa na
targach i wystawach.
produkt wymaga demonstracji działania oraz przeprowadzenia próby,
korzystanie z produktu wymaga fachowego wsparcia,
cena produktu nie jest stała, lecz negocjowana,
pośrednicy handlowi wymagają przeszkolenia i częstej…
…, miejsc,
przedsiębiorstw,
organizacji, a nawet
krajów.
Skuteczna kampania
„I love NY” przyciągnęła do
Nowego Jorku miliony
turystów.
Kreowanie
wizerunku:
produktów
przedsiębiorstwa
Relacje
z mediami
Komunikacja
wewnętrzna
Relacje
z inwestorami
Reagowanie
w sytuacjach
kryzysowych
Relacje
z wpływowymi
instytucjami
3
system
identyfikacji
wizualnej
materiały
audiowizualne
sponsoring
strona
internetowa…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)